OFÖRSÄKRAD,,,,HUR Det KAN GÅ....TÄNKVÄRT..

• Thread starter Thread starter bela tasnadi
  • Start date Start date
Silwer skrev:
Förstår inte varför man måste vara bussig och låna ut grejorna, speciellt innan de är försäkrade.
Den som inte kan ta att han inte får låna hojen kan dra åt helvete i vilket fall.

Haha, det var exakt det jag tänkte skriva ju :tungan

Ytterst få folk får låna min hoj. Åsa har tjing och Galning har stulit den en runda..... inga fler har provat den.

Cralle hade gärna kunnat få testa den om han velat :D

Sen är historian ganska självklar ju. Om ett fordon är oförsäkrat så får man ju inte ersättning för det om man kraschar det. Det säger ju sig själv.
Men kör man på någon eller skadar sig själv får man ersättning - nu var det sagt.

Det här med att inte låna ut hojen för "provkörning" till kompisar utan A-kort/erfarenhet har, i mitt tycke, väldigt lite att göra med pengar, utan betydligt mer med att man inte vill stå inför det faktum att kompisen skadar sig allvarligt/avlider pga en olycka med min hoj.

Jag lånar gärna ut min hoj till kompisar som jag vet kan köra hoj, andra som frågar säger jag nej till. De brukar acceptera det faktum att det är av omtanke om dem som jag nekar. Kan de inte det, är det deras problem.

GSXR1100R skrev:
Jag lånar gärna ut min hoj till duktiga förare som JAG känner & litar på, men jag bestämmer själv vem jag litar på.

Fan, du har ju högre tankar om mig än vad jag själv har... :D :tummenupp

Dino skrev:
"Att låna en annan mans hoj är som att låna en annan mans kvinna" :)

Jag har alltid lånat ut både kvinnor och hojar jag haft men nu när jag hittat en tjej jag inte vill låna ut kanske man ska börja tänka lika vad gäller hojen med....om inte annat för att vara konsekvent.... :rolleyes:

Qwerty skrev:
Men jag förnekar det inte, som vissa andra :)

Det där stämmer utmärkt, har själv en polare som jag utan att blinka skulle kunna låna ut en oförsäkrad Hayabusa turbo till, själv får däremot mest höra svepsjäl när man vill låna något, -Nja däcken e så dåliga, måste byta ett hjullager mm. :D

Jag skulle aldrig låna ut min hoj.Dom får hellre provköra min kvinna :)

Jag fick mitt mc-kort i September i fjol... Köpte första hojen i December. Ska plocka ut första hojen i början på April... Innan jag ens har kört mer än 1 mil på min första båge vill 4-5 polare på jobb testa den. INGEN har A-kort... Eeeeeh, ville du låna min hoj?? Klart du får. INTE!!! :arsele

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph