Oekonomisk bränsleförbrukning

Lundgren skrev:
2528130 Får köra på vgetabiliska oljor :tummenupp Kostar 268 kr litern typ :tummenupp

Har hört att på vissa motorer så orkar inte pumpen dra runt oljan.. Hur ska du lösa det? Har också hört att det inte är smart att blanda i tanken, kommer inte ihåg varför.. Men om det stämmer lär det ju stå på www.etanol.nu, och där har du ju säkert läst..

Som prulle sa, blir jobbigt att hitta bensinstationer.. Speciellt på motorcyklar som drar uppimot litern när man gasar..

dezyn skrev:
2528242 Har hört att på vissa motorer så orkar inte pumpen dra runt oljan.. Hur ska du lösa det? Har också hört att det inte är smart att blanda i tanken, kommer inte ihåg varför.. Men om det stämmer lär det ju stå på www.etanol.nu, och där har du ju säkert läst..

Som prulle sa, blir jobbigt att hitta bensinstationer.. Speciellt på motorcyklar som drar uppimot litern när man gasar..
Nej men alltså jag skall bara ha den så den fungerar på uppvisningen. JAg kommer självklart inte kör apå etanol :hihi.

Lundgren skrev:
2528265 Nej men alltså jag skall bara ha den så den fungerar på uppvisningen. JAg kommer självklart inte kör apå etanol :hihi.

tack, jag trodde för en stund att du var jävlart galen:D om oljan kostar 280kr/l och de går MER :D

byskebon skrev:
2531296 tack, jag trodde för en stund att du var jävlart galen:D om oljan kostar 280kr/l och de går MER :D

Men fattar ni galet. En liter rapsolja kostar max 11.90 på Konsum :fatta!

:yoparty

Mr EmCom skrev:
2524894 fatta sen när soppan tar slut om 20 år.. va fan ska alla göra då?!!

:gråta

Ta fassans pickup, ställ 10 Oljefat på 200 liter vardera på flaket och dra till närmsta bensinmack och tanka upp :rolleyes: Så har du om det skulle krisa sig ...:tummenupp

Lundgren skrev:
2544333 Då glömde du nog :rolleyes:

Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.

Bärgren skrev:
2544369 Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.
:rofl:lol:rofl:lol

Bärgren skrev:
2544369 Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.

Du vet att detta är för 125:or... för du verkar ju vara mer än så gammal för att ha tung hoj (möjligtvis permobil om några år när åldern tar vid?)! :tummenupp :D

Bärgren skrev:
2544606 Äntligen en som fattat lite som jag, typ.
Vad får jag för att jag pissade på green peace båt? :hihi

Va föresten nån lustigkurre som dumpa olja bakom green peace båten, komik på högnivå :rofl

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT