Oekonomisk bränsleförbrukning

HannesH skrev:
2525086 de va ungefär det som jag försökte skriva för 40 min sen...:gnissla:

Det lär inte vara så svårt att göra det på 4t va? Byta munstycken, och kanske förgasare sen är det väll nästan klart eller har jag glömt nåt?

dezyn skrev:
2525170 Det lär inte vara så svårt att göra det på 4t va? Byta munstycken, och kanske förgasare sen är det väll nästan klart eller har jag glömt nåt?
I have no fucking idea..
Ingen aning om hur det funkar..

HannesH skrev:
2525313 I have no fucking idea..
Ingen aning om hur det funkar..

Okej.. Som jag har fattat det så vill den ha lite mer etanol är vad den tidigare ville ha bensin, därför behövs större munstycken. Det värsta är ju att tanken inte kommer räcka lika länge och man blir tvungen att tanka rätt ofta..

(grejen med etanol är ju att det är billigt, men eftersom att det går åt mer, så blir priset lika, men eftersom att det nu ska vara bättre för naturen, eller i alla fall inte slösa på oljan, så kan man ju kanske testa)

då ska ni veta 250:n:gnissla INTE kul :huvet tur man inte kör så långa sträckor åt gången med den :rolleyes:

dezyn skrev:
2525322 Okej.. Som jag har fattat det så vill den ha lite mer etanol är vad den tidigare ville ha bensin, därför behövs större munstycken. Det värsta är ju att tanken inte kommer räcka lika länge och man blir tvungen att tanka rätt ofta..

(grejen med etanol är ju att det är billigt, men eftersom att det går åt mer, så blir priset lika, men eftersom att det nu ska vara bättre för naturen, eller i alla fall inte slösa på oljan, så kan man ju kanske testa)

Jag har också hört att man behöver byta alla slangar som innehåller soppan då etanolen löser upp vanliga bensinslangar.

Bärgren skrev:
2525443 Jag har också hört att man behöver byta alla slangar som innehåller soppan då etanolen löser upp vanliga bensinslangar.
Nej det där stämmer inte. Enligt många bluff och båg då de har kört med sina i över 2 år med etanol konverterad "orginal" utförande. På en 2 takt är det egentligen bara att göra likadant som på en 4t men kan behövas ökas lite mer samt att man måste köra på vegetabiliska oljor som kan blanda sig med etanolen.

Lundgren skrev:
2526217 Nej det där stämmer inte. Enligt många bluff och båg då de har kört med sina i över 2 år med etanol konverterad "orginal" utförande. På en 2 takt är det egentligen bara att göra likadant som på en 4t men kan behövas ökas lite mer samt att man måste köra på vegetabiliska oljor som kan blanda sig med etanolen.

Ok.:tummenupp

palla etanol. Måste man ju planna toppen som fan för att ska bli samma effekt...

prulle skrev:
2527966 palla etanol. Måste man ju planna toppen som fan för att ska bli samma effekt...
:va Nej:7peta Däremot så kan du öka kompet om du vill och få mera effekt än vad det är i de vanliga.

Denna info är tagen direkt från andra trådar som handlat om etanol samt www.etanol.nu

Lundgren skrev:
2528005 :va Nej:7peta Däremot så kan du öka kompet om du vill och få mera effekt än vad det är i de vanliga.

Denna info är tagen direkt från andra trådar som handlat om etanol samt www.etanol.nu
Mm men etanol innehåller mindre energie än bensin.

dezyn skrev:
2528040 Precis, har läst många gånger på internet att man har märkt en positiv effektskildnad.
vist men med tanke på antalet tank ställen och min tankstorlek... :hihi

Sen beblandar sig väll inte den phina två takts oljan med spriten? :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP