Ockuperad MC parkering på MAS.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
I morse var det dags för ännu en runda in till MAS apoteket när jag ännu en gång av mååånga såg en HD liknade hoj stå parkerad på den enda mc parkeringen mot 42ans ingång.Samma hoj ständigt på samma plats för besökande patienter vilket börjat få mig att misstänka att det är en anställd som använder platsen dagligen.Det är bedrövligt att de hojåkare som nu rullar in på MAS och letar efter en plats jämt möts av denna upptagna ruta med samma hoj.Hur snubben betalar / om han betalar den hutlöst dyra tim parkeringsavgiften när han uppenbart verkar slippa parkeringsböter är en gåta än så länge.Så vad jag undrar är om någon vet om det är tillåtet att i det närmaste ockupera en enda enslig mc plats hela dagarna för exakt samma hojåkare och förmodligen MAS anställd. :crash

Det är väl max 24h parkering om inget annat anges. Sen om det är samma hoj som står där varje dag och flyttas finns inget hinder. Det är samma regler som på vilken parkering som helst.

Dagens I-lands problem?
Först till kvarn gäller på dessa P-platser. Där till vet jag inte om man ens behöver betala när man står i en MC-ruta. Det varierar från kommun till kommun vad deras policy säger om parkering av MC.
I Lund är det lite oklart vad som gäller men jag har då aldrig sett en P-bot på en hoj här i stan.

Det kostar inget att stå med MC på MC parkering inne på MAS.
Detta gäller både anstälda och besökande.

pmalmö som har hand om MAS om jag minns rätt, www.pmalmo.se där lär du få svar om vad som gäller med tider.
Ställ dig bredvid hojen, ska du bara in på apoteket och vända så är chansen för böter rätt låg

Så länge den inte används som uppställningsplats är det väl bra att Mc-parkeringen används?
Problemet är tydligen att det finns för få MC-platser, det är något att ta upp med ansvariga.

Dagens I-lands problem?
Först till kvarn gäller på dessa P-platser. Där till vet jag inte om man ens behöver betala när man står i en MC-ruta. Det varierar från kommun till kommun vad deras policy säger om parkering av MC.
I Lund är det lite oklart vad som gäller men jag har då aldrig sett en P-bot på en hoj här i stan.

Det har jag :-(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...