...och ytterligare en....

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Hittade detta i dagens tidning:
http://hd.se/senastenytt/detalj.shtml?id=37915

Jag får en lite tankeställare då jag oftast kör på solorundor, senast i Söndags tog jag en runda på styvt 30 mil och passerade just den vägen där detta inträffade.

Jag kör gärna själv eftersom jag känner att vägval och hastigheter är helt upp till mig själva då, kör man flera så kommer dels olika personers önskemål om var man skall köra in men också lite risken för att driva upp tempot i onödan.
Tanken att man kör av, blir oförmögen att kontakta omvärlden och inte får hjälp i tid finns ju där ändå...

Tragiskt för den drabbade och anhöriga är det i alla fall.

Ducster900 skrev:

Fyfan... vad illa om han inte dog med en gång, å ligga där å inte kunna göra något... :(

jag åker ofta själv oxå, och ofta på vägar som är ganska lite trafik på, fan om man skulle gå av på en sån väg vid 21 tiden på kvällen skulle ju inte en bil passera förens dagen efter... :död

tankar till annhöriga.. :(

Kör förståndigt!

Ducster900 skrev:
Hittade detta i dagens tidning:
http://hd.se/senastenytt/detalj.shtml?id=37915

Jag får en lite tankeställare då jag oftast kör på solorundor, senast i Söndags tog jag en runda på styvt 30 mil och passerade just den vägen där detta inträffade.

Jag kör gärna själv eftersom jag känner att vägval och hastigheter är helt upp till mig själva då, kör man flera så kommer dels olika personers önskemål om var man skall köra in men också lite risken för att driva upp tempot i onödan.
Tanken att man kör av, blir oförmögen att kontakta omvärlden och inte får hjälp i tid finns ju där ändå...

Tragiskt för den drabbade och anhöriga är det i alla fall.
Tråkigt att höra :(
På dom vägarna brukar jag också raca på ,ofta själv nog läge att slå av lite
på gasen...

Det där är något som skrämmer mig med.
Har alltid mobilen hyfsat lättillgänglig men vad hjälper det om den går sönder i kraschen. :(

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D