Och så rökte jag Helge Spjeldnes på sjunde varvet!

Grattis du är REGNKUNGEN:yoparty

Storslaget och mycket kul att höra. Stort grattis - Och viss hade väl ett tubeklipp motsvarande "Mozzberg får Hybris på Knudan" varit på plats. Var det ingen där och dokumenterade din framfart?

Heja och grattis!

Jag har vinnit dos biljettos till Karlskoga 30-31 augusti (vill jag minnas just nu att det var).
Eftersom RR står för Ruskig Röra så vet jag inte ifall du kör där men OM du gör det och skickar en idol-tischa så ska jag heja dig framåt!

Grattis!

GRATIS T-shirts får man för att man förtjänar det; man hejar intensivt och hårt under en längre tid. Det är ca 10 stycken som kvalat in hittills. Så jobba på.
GRATIS kaffe får du gärna; jag är på Åsen den helgen!

Mozz is da skit!!!!!

Ett stort grattis.

Tack!:tummenupp

Grattis du är REGNKUNGEN:yoparty

Tack Peter!:)

Ge aldrig upp, jobba jobba. Pallen är resultatet! Grattis. Mvh Tony

:tummenupp Tack!

Storslaget och mycket kul att höra. Stort grattis - Och viss hade väl ett tubeklipp motsvarande "Mozzberg får Hybris på Knudan" varit på plats. Var det ingen där och dokumenterade din framfart?

Heja och grattis!

Tack Erik!!:tummenupp
Lite trist, men jag är rädd att det inte var någon vidare dokumentation av loppet. Eller? Någon? Tyckte faktiskt att det var någon som gick runt med en filmkamera. Eller?

Last edited:
tyckte där stod "... så rökte jag en helvetes spliff.."

det hade varit ett roligt ämne!

Även fast jag varken sett racet eller träffat dig, så kan jag inte låta bli att dela din glädje! Grattis!!

Stoort grattis Mozz!! Aldrig träffat dig eller så men har nog inte missat en enda av dina racerapporter sista åren som du har skrivit här på SH. Så jävulskt rolig läsning och alltid bra berättat.
Man blir sugen på att flytta söderut och börja köra Rookie 600 då man läser dem.

Så ännu en gång ett stoort grattis :D.

Gratis? Jag tjöper la en.

GRATIS T-shirts får man för att man förtjänar det; man hejar intensivt och hårt under en längre tid. Det är ca 10 stycken som kvalat in hittills. Så jobba på.
GRATIS kaffe får du gärna; jag är på Åsen den helgen!

Tack!:tummenupp

Tack Peter!:)

:tummenupp Tack!

Tack Erik!!:tummenupp
Lite trist, men jag är rädd att det inte var någon vidare dokumentation av loppet. Eller? Någon? Tyckte faktiskt att det var någon som gick runt med en filmkamera. Eller?

Nu när du har lärt dig att ställa in hojen för regn så dröjer det väl ett par år till innan du har fått in torrsetupen :D

Ett stort grattis är på sin plats iallafall. :Bugar:Bugar

Nu när du har lärt dig att ställa in hojen för regn så dröjer det väl ett par år till innan du har fått in torrsetupen :D

Ett stort grattis är på sin plats iallafall. :Bugar:Bugar

Tack, men jag glömde faktiskt att genomföra den klassiska "släpp 2 klick på allt", så, teoretiskt sett borde det kunna gått ännu fortare!!:)

Vadå köra, stod det inte i HN att du kört skrot på motorn?! :va

Nja, det var väl att ta i. Spridarna i luftrenarlocket la av och gav felkoder, men de är bytta nu så hojen går igen!

Last edited:
Tack, men jag glömde faktiskt att genomföra den klassiska "släpp 2 klick på allt", så, teoretiskt sett borde det kunna gått ännu fortare!!:)

Från denna setup ska du ju spänna minst två klick på allt när du ska köra på torrt :yoparty
(säger puckot som aldrig har varit i närheten av bana på MC :glömdet , men desto mer på fyra hjul)

Nå, "röktes" det nåt i värmen i helgen lr?

Mvh. Stekt-:banana

Nja, det var väl inte en av de mer minnesvärda recehelgerna. Kvalade nätt och jämnt in till båda racen; var 29:a och 32:a. Till race två kvalade jag in med 0,01 sek marginal! Hade problem med vibrationer i framänden som jag till slut kunde härleda till ett dåligt ansatt styrlager. Och när jag väl fick lagt an det så satte jag en bricka fel i styrdämparen, så den låg mot gaffelkronan och gjorde styrningen kärv.

Men sen, till söndagens race, var hojen ok och då visade jag riktigt god racecraft och var från min 32:a startposition ett slag uppe på 15:e plats i andra omgången av racet (det blev rödflagg och omstart).

Totalt blev jag 21:a. Helt OK!:)

du tror inte det var som Chapman sa förut "If youre not Winning... youre not trying!"

du har helt enkelt börjat försöka nu? ;)

Heja och grattis!

sökte på tuben å hitta bara de här :va

[YOUTUBE-ID]lQKwZimDXdk[/YOUTUBE-ID]

tribute av nå slag??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti