Och jag som tyckte hojen gick bra

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Hittade dessa idag när jag skruvade bort avgaskrökarna. Antagligen suttit där alltid. :brinnerup
Tipps att kika efter dessa till er som kör Husaberg av årsmodell 00. :hihi
pict2039.jpg
 
Last edited:
philsson skrev:
Hittade dessa idag när jag skruvade bort avgaskrökarna. Antagligen suttit där alltid. :brinnerup
pict2039.jpg
Hade jag kört omkring med dom där i,och tyckt hojen gått bra,hade jag inte sagt det på Sporthoj! :hihi :hihi

(Med dom i borde du väl klarat reg.besiktningen) :rofl
 
Åmotar´n skrev:
Hade jag kört omkring med dom där i,och tyckt hojen gått bra,hade jag inte sagt det på Sporthoj! :hihi :hihi

(Med dom i borde du väl klarat reg.besiktningen) :rofl
Den har alltid gasrest på 5an med drevning 14? 48. Enligt mig en brutal hoj, där ser man hur klen jag måste vara för att tycka att den gick bra. Man kan lungt säga att jag är glad nu, måste ut och prova!
 
philsson skrev:
Den har alltid gasrest på 5an med drevning 14? 48. Enligt mig en brutal hoj, där ser man hur klen jag måste vara för att tycka att den gick bra. Man kan lungt säga att jag är glad nu, måste ut och prova!

det e nu du kommer underfund med att den är helt sjuk i skogen...
 
Tamtech skrev:
det e nu du kommer underfund med att den är helt sjuk i skogen...
Det är ju skogen som är roligast, men där behöver jag inte mycket effekt. :tummenupp

n00b fråga, behöver jag bestycka om hojen för att jag plockar bort dessa? :confused:
 
philsson skrev:
Det är ju skogen som är roligast, men där behöver jag inte mycket effekt. :tummenupp

n00b fråga, behöver jag bestycka om hojen för att jag plockar bort dessa? :confused:

höst troligt, men prova först! du bör ligga runt 160 i huvud om du kör keihin
 
Tamtech skrev:
höst troligt, men prova först! du bör ligga runt 160 i huvud om du kör keihin
Dumt nog kollade jag inte vad jag hade för munstycken i förgasaren idag när jag väl hade isär den. Dumma mig. :brinnerup
 
Hur i helvete kan du tycka att hojen gick bra med det där... :D

Men som sagt är det högst troligt att du måste bestycka om förgasaren nu efter du tagit bort strypningen.
 
har man inte kört något liknade är det svårt att avgöra. men men.

du kommer nog få emn rolig sommar phillsson ;)
 
Det kanske skulle vara smart att köra med strypbrickorna i första 2-3 månaderna varje år, för då är man ju bara hojkåt å tycker att allt med 2 hjul är kul! :tummenupp Sen, när man tycker att det går lite slött, då tar man bara bort brickorna, och så är man lycklig igen. Utan dyrt trim, eller nya hojar! :hihi
 
Nypan83 skrev:
Hur gick det med verkstaden sen egentligen?
Inte hört något svar från dem ännu.

zpeppy skrev:
Men är du säker på att de inte är ejfa som satt i dom dära då...?
Tror knappast det, tog bort rostig skruv efter rostig skruv för att komma åt demdära, timräknaren har dessutom gått 10 minuter sedan innan jag lämnade in hojen på verkstaden så motorn har inte kunnat gå mer än 10 min iom att den räknar så fort man rullar hjulet, blitt en del last på och av både vid verkstaden och hemma igen och vid besiktning. Så sotiga som dedär är så är det mer än 10 minuter.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top