Och domen för min fortkörning blev...

MR R6™ skrev:
hahaha.......jag vet hur det känns, 159,2 på 90 väg= 5 månader utan körkort :banana

8 december får man köra lagligt igen!!

Jag har nog gjort den värsta 131 på 90-väg, prövotid. Borta för evigt. Fick ta om skiten, jaja, man gör ju sina fatala misstag :mad:

MR R6™ skrev:
aj då!!!!!!.....vad glad jag e att min prövotid är över!!!

samma här!!
de va ett smart drag att ta lätt mc så man inte har någon prövotid när man tog bilkortet!

jag leder, 138 på 90 väg med 3 mån kvar av prövotiden.
Var iof B-kort bara, men iaf.

/N

Josafan skrev:
Jag har nog gjort den värsta 131 på 90-väg, prövotid. Borta för evigt. Fick ta om skiten, jaja, man gör ju sina fatala misstag :mad:

Testa att överklaga till Länsrätten, om du behöver körkortet i tjänsten kan de ev skriva ner det...Beroende på om din arbetsgivare skrev nått brev i yttrandet till länsstyrelsen!

Blev av med mitt kort i 12Maj o fick tillbaka det 12 Aug...

Som tur var hade jag precis köpt mig en Gsxr 750 som jag hade en månad o fick sedan sälja! Sommaren var jätte skoj, då min tjej inte hade körkort och vi har en grab hemma under ett år!

Nu tycker säkert många att det var korkat att köra galet o köpa en hoj, men så var det inte. Var på rättegång o blev fälld,överklaga till hovrätt som tog flera månader på sig. Sen fick jag svar från dem o då tar det ett tag innan länstyrelsen tar tag i det o skickar papper till mig. Sen så tog de en tag innan dem beslutade vad straffet blev. 4 månader o jag överklagade igen till Länsrätten som sänkte det till 3!

/ Henke

hugge skrev:
Blev av med körkortet i torsdag 23/7. 121km/h på 70 väg :huvet . nekade inte till att man kört för fort som jag hört att man ska göra nu efter, men det är så dax:gnissla. Någon som vet vad domen kan bli????????? haft bil kort 4.5 år och mc kort snart 2år och alldrig tidigare straffad.........

"Normaltiden" för denna typ av förseelse är 4 månader.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!