och där tog säsongen slut för mig.

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
gah vad sur man blev att man skulle ta hojjen idag. kollade termometer och verkade lugnt. kollade utanför mitt hus och var lugnt. körde iväg och kom till en nerförsbacka.. där var det inte lugnt! efter att försökt räta upp och parerat så satte tillslut en trotoarkant stopp för det. och ner åkte jag samt hoj.. kul not!!! och hojen är bara typ 3mån gammal. känns pissigt!! :(
och tillråga på allt så opererade jag mig i magen för ca 1v sedan så var väl inte görbra för stygn och mage att lyfta upp en hoj. :(
så nu har man ont +1st reeepig hoj..
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja så kan det gå. Tur det inte gick värre för dig iallafall :)

Jag förstår inte tjusningen riktigt med att köra hoj när det är blött och nollgradigt :gnissla
 

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
Surt ! Isiga utförsbackar + sommardäck = intressant upplevelse, jag har provat nåra gånger :näsblod

:felämne Men, byt GSXn mot en offroad, på med vinterslangar (bildubbat), sen är det bara ut igen.
 

Tommy.exe

Guest
Det där hade jag varit tyst om......

Gäller försäkring utan vinterdäck på MC vid vinterväglag?
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Det där hade jag varit tyst om......

Gäller försäkring utan vinterdäck på MC vid vinterväglag?

Det finns ju inga regler för körning med MC i vinterväglag som regleras av varken däcktyp eller något annat.

Kan väl anses som självsanerande kanske?
Jo, jag har flitigt utövat mc-körning runt årets alla årstider, och vissa dagar är bättre än andra att köra på. Har vinkat på polisen jag mött med 15cm snöslask på vägen och det finns väl inte något annat dem kan säga än "var rädd om dig", alternativt kan de kanske hävda "vårdslöshet i trafik"?

Men jag håller med Johansson. Något vidare nöje är det inte att köra gathoj i dåligt väder.
Det är roligare med offroadhoj så man kan ut och ha kul istället.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Surt, men du bad om det...nog för att man sneglat på Millen med drömmande blickar, men jag vill överleva att köra hoj nästa sommar med...

Sedan är det nog något jag hade valt att hålla hemligt om jag lyckats haft sådan otur när jag tänkte... ;)

/J
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
fattar intehur ni vågar ge er ut i sånt här väder... stog ju på snedden med bilen i kurvorna imorse... sen är det salt och skit högt och lågt... surt att du vurpa, lider med dig men väghojar har inget ute och göra nu.
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
mja var juh ingen is precis vid mig. utan senare. och det hade varit +grader hela natten enligt min termometer. därför jag klantade mig lite :(
stod juh på löpet idag såg jag nyss "den osnyliga halkan" hehe därför jag missade den.. man lär väl sig på misstag iaf. får jag hoppas. blir juh en dyr näsbränna. får väl vara glad att det inte var några bilar i närheten ivf.
 

Tommy.exe

Guest
Det är fult att editera första inlägget efter ett antal svar! :fakta

:hihi
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Förespråkade inte du raka motsatsen för mig förra året? :va

Nej, inte på det viset du menar. Det gick bra att åka, och jag var glad att köra, och inga sura miner.
Men glädjen att köra hoj på det viset som på sommartid, ge sig ut på en långtur, det finns inte på vintern. Däremot så var det prima att köra TT'n till jobbet förra vintern, vilket jag också gjorde när vi pratade, om än lite kallt om händerna. (biltemas muffar är kanon mot kalla händer)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nej, inte på det viset du menar. Det gick bra att åka, och jag var glad att köra, och inga sura miner.
Men glädjen att köra hoj på det viset som på sommartid, ge sig ut på en långtur, det finns inte på vintern. Däremot så var det prima att köra TT'n till jobbet förra vintern, vilket jag också gjorde när vi pratade, om än lite kallt om händerna. (biltemas muffar är kanon mot kalla händer)

Nu tror inte jag att TS skulle ge sig ut på en långtur imorse utan att det snarare var så att han skulle ta hojen till jobbet(?)/plugget(?), precis som du gjorde förra vintern.
Jag ser inte öht charmen i att köra när det är kallt oavsett om det är långtur eller bara till jobbet, men där ville inte du hålla med och försökte övertala mig om motsatsen, förra året.

Nog med skitsnack, tyckte bara att det var lite komiskt ;)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu tror inte jag att TS skulle ge sig ut på en långtur imorse utan att det snarare var så att han skulle ta hojen till jobbet(?)/plugget(?), precis som du gjorde förra vintern.
Jag ser inte öht charmen i att köra när det är kallt oavsett om det är långtur eller bara till jobbet, men där ville inte du hålla med och försökte övertala mig om motsatsen, förra året.

Nog med skitsnack, tyckte bara att det var lite komiskt ;)

Det gäller ju att intala sig saker och ting så man orkar genomlida det.

T.ex är det roligt med måndagar :gnissla
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Köp en cross istället o kör hela året!

Kollade helg-vädret med jobbarpolare ida under lunchen och vi både konstaterade att det skulle bli perfekt mc-väder i helgen. +1 till +3...:näsblod Man har verkligen ändrat sina kriterier för "bra hojväder" sen i sommras, men ja kan säga att ja hade minst lika roligt förra helgen på crossbanan i ett par plusgrader som vilken som helst av de andra varma sommardagarna på motardbanorna i sommras. :yoparty
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
tråkigt å dumt tur att det inte gick värre.....
skaffa enduro om du vill köra året om....
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
jo det e tur att man ändå inte råkade ut för nått värre.
hehe jo enduro hade väl inte varit fel ;)
kom hem nu ifrån jobbet och vare nere och kollade på den i cykelrummet. ojoj mycket delar att byta.. och lite gött oljeläckage på golvet.. uppskattas nog med.. har juh handtagsvärmare på den, så tycker aldrig det blir spec kallt.. dumt! :)
 

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Kawa orange edition 2
Tur att det gick bra med dig. Cykeln går ju alltid att laga.
Tyckte det såg bra ut imorse 2+ men hann inte ens sätta mig på (tramp)cykeln fören jag låg där på marken å undrade vad som hade hänt.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top