Och DÄR var MC-säsongen slut

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Vandrade med raska steg mot garaget vid midnatt och skulle åka iväg till en tjejkompis. Möttes så av en uppbruten dörr och drog en lättnadens suck när jag såg att hojen stod kvar. Dock med ett synnerligen amatörmässigt försök till att bryta upp tändningslåset.

Så nu är det väl bara att se sig om efter ett nytt garage, för dit lär de väl komma igen.. Nån som vet nåt i närheten av eketrä?

Och byta tändningslås, vad kan en sån historia gå på om man väljer att inte koppla in folksam? Låset till kutsen måste väl också bytas i så fall..

Kort sagt. Denna kvällen sög.

Se det från den ljusa sidan. De fick inte tag på själva hojen iallafall.
Det låter som småkids då riktiga tjuvar hade tagit hojen på ett eller annat sätt. Men du gör nog rätt i att byta garage.

Alltid surt att spendera pengar man kunde lagt på annat.

Inte sköj du...men tur att du har hojen kvar!

(nu ska jag gå iväg till mopperummet och ta ur nyckeln ur tändningslåset) :rolleyes:

Får väl vara nöjd med det lilla.. Är mest sur för att jag jag inte kan köra med den. Men det var väl ett par äckliga moppekillar som ville ha nåt skoj att köra med i helgen.

Det är ju fan att man inte kan få ha sina grejer i fred allafall.

Bifogat

• sabbat_lås.JPG
    sabbat_lås.JPG
    41.6 KB · Visningar: 106
köp ett beg tändningslås på skroten.

sen ett tips sätt en dold brytare till strömmen någonstans ett litet vinterprjekt?

Blir nog att dega upp 3000 i självrisk och få det riktigt gjort.
Byta tändningslås skulle enligt yamaha center gå loss på runt 25.000 :skrämd

Gott med försäkring ibland.

Vandrade med raska steg mot garaget vid midnatt och skulle åka iväg till en tjejkompis. Möttes så av en uppbruten dörr och drog en lättnadens suck när jag såg att hojen stod kvar. Dock med ett synnerligen amatörmässigt försök till att bryta upp tändningslåset.

OT: Nog för att det är kul att köra hoj, men är det inte bekvämare att ta bilen så sent, iaf nu när det är så j*vla kallt på kvällarna/nätterna:va

OT: Nog för att det är kul att köra hoj, men är det inte bekvämare att ta bilen så sent, iaf nu när det är så j*vla kallt på kvällarna/nätterna:va

Fast nu handlade det om bootycall, och är man då B-kortlös så får man ta tvåhjulingen.. Även om det är kolsvart och 10 grader i luften. :tummenupp

Programmera om elektroniken? det är väl kodade nycklar och så?

Jag tror knappast att det är programmera om elektroniken som kostar 25000. Att byta låscylindern kan inte kosta många tusenlappar.
Omkodning av elektroniken kan inte kosta mer än max en tusenlapp. På en Audi kostar det 700 att koda om nycklarna i låset om jag inte minns fel. Nu är det iofs en bil men det borde inte vara så stor skillnad i kostnad tycker jag.

Jag tror knappast att det är programmera om elektroniken som kostar 25000. Att byta låscylindern kan inte kosta många tusenlappar.
Omkodning av elektroniken kan inte kosta mer än max en tusenlapp. På en Audi kostar det 700 att koda om nycklarna i låset om jag inte minns fel. Nu är det iofs en bil men det borde inte vara så stor skillnad i kostnad tycker jag.

Det är den nya ECUn som kostar. Det går inte att koda om den gamla, man kan endast göra nya nycklar utav den röda nyckeln.

Nu har jag lite koll på läget.

6-8.000 kostar det att byta på min. 25.000 om det hade varit startspärr och sånt jox. Nu är den bärgad bort till yamaha center allafall. Så får man väl se hur snabba de där pojkarna är på att skruva.

Det är den nya ECUn som kostar. Det går inte att koda om den gamla, man kan endast göra nya nycklar utav den röda nyckeln.

Tjohejsan. Ja det förklarar ju en del.
På bilar kan man ju koda om styrboxen så att den accepterar den nya nyckeln men om det inte gå att koda om boxen så blir det ju såklart dyrt som stryk.

Jag får lite känslan av att motorcykeltillverkare är lite tappade bakom en vagn. hur svårt är det att sätta på ett OBD2-uttag på en hoj liksom.

Närheten å närheten...har du hört med Segerlöfs garage vid vågmästarplatsen, 031-230700.

Jag har haft garage där och aldrig några påhälsningar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien