Mikael Cagiva
Ja, jävlar!
En hyllningstråd till alla tidskrifter som inte nödvändigtvis har samma impfaktor i bokhyllan som Krig och Fred och Sobottorna. Trots detta tror jag att jag minns mer ur dessa skittidningar(?) än ur ovan nämnda alster.
Trucking Scandinavia/Traktor Power Åh, dessa bisarrt bisarra tidningar. Jag läser dessa hos min svåger och de uppväcker alltid mitt okända intresse att lära mig mer om Super-majorens nuvarande ägare i Norden.
91:an Herregud vad bra, speciellt så länge Krister fortfarande var där med Uti vår hage och Vi och pappa. 91:an tillsammans med Rocky måste vara bland de klockrenaste skildringarna av vardagslivet för unga män i småstäder i Sverige, speciellt för alla oss som kan nicka igenkännande åt lumpengrejer.
Cafe Ja, jag har ögnat genom Plaza, GQ, Vanity Fair, men kom igen, det är som att kasta pärlor åt svin. Det närmaste jag satt foten i en modebutik måste ju vara de få gånger jag behövt en ny kostym och inte gått till närmaste H&M, utan faktiskt till en herrekipering. Här kan jag läsa rakt upp och ner vad trendoraklen förutspår för att två sekunder senare tröttna och läsa någon av intervjuerna istället.
Pondus Jag minns seriestrippar jag fysiskt skrattat åt och det händer ironiskt nog inte så ofta i serietidningar jag läser.
Dags att fylla på med mer lågkvalitativ(?) journalistik!