Obskyra skittidningar man gillar

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
:) Dags för en feelgood-tråd nu till helgen!

En hyllningstråd till alla tidskrifter som inte nödvändigtvis har samma impfaktor i bokhyllan som Krig och Fred och Sobottorna. Trots detta tror jag att jag minns mer ur dessa skittidningar(?) än ur ovan nämnda alster.:rolleyes:

Trucking Scandinavia/Traktor Power Åh, dessa bisarrt bisarra tidningar. Jag läser dessa hos min svåger och de uppväcker alltid mitt okända intresse att lära mig mer om Super-majorens nuvarande ägare i Norden.

trucking-scandinavia-2008-6-12.jpg

91:an Herregud vad bra, speciellt så länge Krister fortfarande var där med Uti vår hage och Vi och pappa. 91:an tillsammans med Rocky måste vara bland de klockrenaste skildringarna av vardagslivet för unga män i småstäder i Sverige, speciellt för alla oss som kan nicka igenkännande åt lumpengrejer.

91anstor.gif

Cafe Ja, jag har ögnat genom Plaza, GQ, Vanity Fair, men kom igen, det är som att kasta pärlor åt svin. Det närmaste jag satt foten i en modebutik måste ju vara de få gånger jag behövt en ny kostym och inte gått till närmaste H&M, utan faktiskt till en herrekipering. Här kan jag läsa rakt upp och ner vad trendoraklen förutspår för att två sekunder senare tröttna och läsa någon av intervjuerna istället.

48b55fcfa88eb.jpg

Pondus Jag minns seriestrippar jag fysiskt skrattat åt och det händer ironiskt nog inte så ofta i serietidningar jag läser.

pondus-2007-12-6.jpg

Dags att fylla på med mer lågkvalitativ(?) journalistik!

Herman hedning samt ovannämda Uti vår hage och avsomnade
Tung metall :tummenupp

76369592_1.jpg

Last edited:
Judge Dredd var en tidning jag läste som yngre (tyvärr hittar jag inte varken Magnum eller JD mer :( ). Startade som en delserie i tidningen Magnum där en del udda och inte fullt så vanliga karaktärer förekom.
JD är kung! Världens mest bistra uppsyn och ett kriminellt förflutet som är rent som snö. Begår han ett lagbrott så dömmer han sig lätt till straff....men han gör aldrig fel!

171239-125670-judge-dredd_super.jpg

282969-42725-judge-dredd_super.jpg

Utan tvekan! Ett av mitt livs största tragedier var när en flyttlåda innehållande alla mina JD, Magnum samt en uppsjö obskyra specialutgåvor och album blev fullständigt fuktskadad. =(

En annan favorit var Spawn, fett tecknad:

spawnflames1078254cf2.jpg

En gemensam nämnare är att det gjorts usla filmer baserade påbåde JD och Spawn.. :gnissla

Fast det här är ju inte skittidningar så kanske lite OT.

Utan tvekan! Ett av mitt livs största tragedier var när en flyttlåda innehållande alla mina JD, Magnum samt en uppsjö obskyra specialutgåvor och album blev fullständigt fuktskadad. =(

En annan favorit var Spawn, fett tecknad:

En gemensam nämnare är att det gjorts usla filmer baserade påbåde JD och Spawn.. :gnissla

Fast det här är ju inte skittidningar så kanske lite OT.

AARGGHH!!! Jag lider med dig! :( Vilket tragiskt öde att möta som kulttidning! :gråta

Spawn är bra! Lyckades inte överglänsa JD på det viset så jag har, tyvärr, inte ägnat så mkt tid åt Spawn. Kanske ska göra det nu och återuppta lite mer kvalletid? Hmm... :tummenupp

Jo, visst var dom usla men...det GÅR inte att göra en film av en seriefigur. Som med värdighet kan kallas FILM (Ja, okej Batman - Tha Dark knight går ju inte av för hackor iofs).

Finns ju en jänkartidning som heter Guns n Ammo. Som jag har fattat det är det INTE en tidning för jägarintresserade o dylikt utan mer för vapenkåta gubbar?? :rofl

En annan som heter Soldier of Fortune, som jag har förstått är nån slags blaska för avdankade soldater och prisjägare?? :rofl

Undrar vem/vilka som läser dylika tidningar. Det måste ju finnas några för de säljs i Sverige iaf.

Larson,groo,magnum och kalle anka(från den tiden när den var snyggt tecknad och lite vass)i serietidningsväg.

Di och expressen i pappersform och diverse motortidningar,bikeerbjudandet nappade jag på senast.

Blir mindre och mindre i pappersform och mer elektroniskt men inget slår en tidning när man går på dass!

Henrik

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...