OBS! Varning, detta är extremt beroende framkallande......

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
DET FINNS PLATSER KVAR PÅ SPORTHOJSKURS MED SMC VÄST

(2010-06-11 AK SHK Kinnekulle SMC Väst)

Sitter du på en Sporthoj och har aldrig kört på en bana och du vet inte potentialen av vad din hoj och du är kapabel till.... Nyfiken?

Det är väldigt sällan någon sporthojsförare åker från dessa tillfällen och är missnöjda.

De flesta tycker att det är väldigt väl investerade pengar på sig själv och sitt intresse.

Jag önskar att alla som tog ett körkort för mc tog en kurs i hur man använder sin mc..
Körskolorna försöker lära ut hur du ska framföra ditt fordon på ett regelrätt sätt i trafiken. Vi ger dig verktygen för hur du kan använda dina Bromsar och din gas på ett kontrollerat sätt så att du får marginalerna på din sida när det kniper i trafiken...
SMC gör det på en bana i en miljö där du INTE MÖTER EN LASTBIL i motsatt körfält om du missar ingången i kurvan.

Tänk att du får en personlig coach som hjälper just dig att klättra några pinnhål på kompetenstrappan och allt detta på en dag....

Se till att ta en semester dag och häng på... Har du aldrig kört på bana så lovar jag att när helgen är över så har du inte fått bort ditt leende ifrån ditt ansikte. :tummenupp

OBS! Varning, detta är extremt beroende framkallande......

Gå in och Boka www.svmc.se

snabblänk.
https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=shk&courseId=200&apply=true

De skulle ju fan va bra så kan man lite mer än vad körskole lärarn förväntar sig :roll:

Jag är redan anmäld, så lita på att jag kommer!

Jag ska köra på fredag. Har precis mekat på original-ljuddämparna. Fyfan hur den låter, eller inte låter vill säga, det känns som jag våldtagit Twinen och skurit bort dess tunga!!
Typiskt Sverige när man måste vara tyst på en motorstadion, men det är ju bara att gilla läget!

Finns nog en del platser kvar till SMC kursen på Gotlandring oxå den 9-11/7.

[YOUTUBE-ID]Imf3SVLXx0E[/YOUTUBE-ID]

Jag ska köra på fredag. Har precis mekat på original-ljuddämparna. Fyfan hur den låter, eller inte låter vill säga, det känns som jag våldtagit Twinen och skurit bort dess tunga!!
Typiskt Sverige när man måste vara tyst på en motorstadion, men det är ju bara att gilla läget!
Du överlever, du kommer må så gott efter kursen så skiter fullständigt i blåsen. :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back