OBS! Senaste reglerna för Meca Raceway

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
Följande gäller numera!

Priser vid körning med MC (Nya regler från SVEMO)
1. Ni som har Dragracinglicens i Svemo F2 eller högre
Pris för att köra på banan för mc: 60:- (80:- med inträdet inräknat.)
Summa Totalt 80:-

2. Ni som saknar Dragracinglicens och vill köra med PR Licens, gäller vid obegränsat antal tillfälle
Pris för att köra på banan för MC: 60:- (80:- med inträdet inräknat.)
Pris för PR (Prova På Licens): MC 80:-
Summa Totalt 160:-

3. Ni som saknar Dragracinglicens och tänker köra vid mer än ett tillfälle eller köra på tävlingar
Pris för att köra på banan för mc: 60:- ( 80:- med inträdet inräknat.)
Pris för en debutant licens: 950:- Denna licens varar året ut, efterföljande år klassas denna automatiskt upp till en F2 licens ).
OBS! För att få fortsätta köra vid senare tillfällen måste debutantlicensen lösas ut och tas med. Det räcker ej att ta med kvitto på att inbetalningen är gjord.
Summa Totalt 1030:- vid första körningen, varav 950:- betalas in till Svemo för debutantlicensen.
Vid kommande körtillfällen betalar ni 80:- per gång.

Väl mött onsdagen den 4 maj på årets första onsdagsträff!

Mvh

Killer

AleX skrev:
alla vi som har rr licens? räknas den?

Det är tyvärr skillnad på RR o DR licens så tyvärr så gäller inte den , men för säkerhets skull så kolla upp detta med svemo.

Killer skrev:
Det är tyvärr skillnad på RR o DR licens så tyvärr så gäller inte den , men för säkerhets skull så kolla upp detta med svemo.

Nu börjar det bli lite dyrt tycker jag...

Hur kan man ta inträde för dom som kör??

Det borde va grattis att köra :D

Om ingen kör så kommer det ej heller någon och tittar..

Och var är det dom tjänar pengar :va

Är det på dom som kör eller tittar :va

Till dom som bestämer säger jag bara tänk om :fatta!

Nej jag tror nog man får börja med lite Hederlig Strettracing

Killer skrev:
Nej DR är en annan licens

Busfrö skrev:
Nu börjar det bli lite dyrt tycker jag...
Vaddåjjdå?? +20 spänn - kostar mer än 80 spänn i soppa tur/retur till M-ö juh!!
Sen allt bränt gummi - jag tycker man borde få 250 pix som stöd med det resonemanget :7peta
...du vill nog bara hitta en ursäkt för att slippa förlora mot Killer o hans gamla uttjänta maskin :D

I övrigt - varför vill man ha en "dyr" licens i DR - vad tjänar det till? Förklara!

Robz skrev:
Vaddåjjdå?? +20 spänn - kostar mer än 80 spänn i soppa tur/retur till M-ö juh!!
Sen allt bränt gummi - jag tycker man borde få 250 pix som stöd med det resonemanget :7peta
...du vill nog bara hitta en ursäkt för att slippa förlora mot Killer o hans gamla uttjänta maskin :D

I övrigt - varför vill man ha en "dyr" licens i DR - vad tjänar det till? Förklara!

Ännu ett sätt för SVEMO o skinna oss bikers , tidigare så har det ingått en hojförsäkring från SVEMO på banan men i år så ingår inte den längre , varför vet jag inte , gå in på www.srif.se o välj "nya forumet" o regga Er där och ta upp denna diskussion med ansvariga där.

Själv struntar jag i vilket eftersom jag måste ändå ha licens på tävlingarna o den använder jag även på onsdagsträffarna , men för Er som kör mest RR kan jag förstå frustationen me o ha två licenser.

Släng nu upp kosing o gasa helt lagligt , den som klår mig skall jag med glädje bjuda på en helkväll (gäller speciellt Busfrö :7peta )

Gäller PR licensen hela året eller måste man lösa ny varje onsdag.

Killer skrev:
Ännu ett sätt för SVEMO o skinna oss bikers , tidigare så har det ingått en hojförsäkring från SVEMO på banan men i år så ingår inte den längre , varför vet jag inte , gå in på www.srif.se o välj "nya forumet" o regga Er där och ta upp denna diskussion med ansvariga där.

Själv struntar jag i vilket eftersom jag måste ändå ha licens på tävlingarna o den använder jag även på onsdagsträffarna , men för Er som kör mest RR kan jag förstå frustationen me o ha två licenser.

Släng nu upp kosing o gasa helt lagligt , den som klår mig skall jag med glädje bjuda på en helkväll (gäller speciellt Busfrö :7peta )

Jag hade inte tänkt köra mer på Meca för att vissa att nu är det för mycket stållar dom vill ha...

Hoppas fler gör det samma så kanske dom ändrar priserna...

Även om det är lockande med en helkväll så kommer jag inte att köra pga pengarna dom vill ha...

Så om du vill klå mej får vi göra upp illigalt :banana :banana

GSXR1100R skrev:
Gäller PR licensen hela året eller måste man lösa ny varje onsdag.

PR licens gäller endast en kväll men man får köra så mycket man orkar den onsdagen.

Busfrö skrev:
Jag hade inte tänkt köra mer på Meca för att vissa att nu är det för mycket stållar dom vill ha...

Hoppas fler gör det samma så kanske dom ändrar priserna...

Även om det är lockande med en helkväll så kommer jag inte att köra pga pengarna dom vill ha...

Så om du vill klå mej får vi göra upp illigalt :banana :banana

Nu är det ju inte Meca som bestämmer priser vad gäller licens utan svemo , så det är svemo ni skall gå på o inte arrangörerna på Meca Raceway , Meca tar 20:- i inträde o 60:- för o köra på banan , dessa pengar skall täcka hyran av banan till kommunen , räddningstjänst underhåll , VA , El , hyra av läktare osv.

Som sagt det är Svemo som har ändrat reglerna och inte Meca.

Till Busfrö : any time any place , but remember , no point for second place!

Gammelgixxer still rules!

Back