OBS ring! lånad mail

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Alltså: Vem faan har nådens år 2007 inget eget e-postkonto?:D
Angående alla annonser på blocket med den kommentaren...
Ingen annan som har reagerat på detta?

Klarar man inte av att eposta kanske man ska hålla sig till närkes allehanda och annonsera som vanligt?

(eller är det pga. någon annan anledning som jag har missat?)

Angående alla annonser på blocket med den kommentaren...
Ingen annan som har reagerat på detta?

Klarar man inte av att eposta kanske man ska hålla sig till närkes allehanda och annonsera som vanligt?

(eller är det pga. någon annan anledning som jag har missat?)

japp, tycker det är skitjobbigt. Men samtidigt så ringer jag helst ändå och vill helst bli uppringd om jag ska köpa/sälja någonting på blocket. Endel skriver nog säkert bara sådär för att slippa bli mailad kanske:confused:

De flesta har nog det som en ursäkt så att folk ska ringa istället för att maila.

Men sen finns det säkert Bengan, 40år, som inte förstår sig på dethär med datorer och har tvingat grannens unge att lägga in annonsen. Alla kan inte dethär med datorer och mail ännu :)

Vääääldigt många 40-talister och 30-talister... Min gode far har förvisso en mailadress men har ingen susning om hur han loggar in på hotmail. Jag tror inte han vet hur han tar sig TILL hotmail. Han har iofs svårt att öppna IE...

Sen alla som skriver att tv4 inte behöver ringa!? Kom in i matchen, de slutade ringa och terra en för 3 år sedan!

Eller?

Dom som skriver "säljes i befintligt skick", har inte hängt med heller riktigt. Den lagen ändrades för typ 15 år sedan...
Allt säljs ju som det är numera, om inte det är en firma som säljer...:D

Det är ju lixom inte garanti eller ångervecka mellan privatpersoner
:)

Självklart vill man inte ha mailsvar på blocket. Orkar inte folk bry sig tillräckligt för at ringa är det helt ointressant med mailsvar då det oftast är miffon med skambud, sociala problem eller tom plånbok som vill komma med dumma frågor.

Dessutom är det väl inte konstigt att folk utan internet ber vänner hjälpa dem annonsera på sveriges största annonsplats??

Eller helt enkelt bara nån som jobbar natt? Att idiotförklara folk som mailar säger nog mer om DIG än om mailaren :pannkyss

Det är ju det som är problemet med att jobba i en värld full av idioter, de vanliga människorna som försöker bete sig som folk står sig rätt slätt.

9 av 10 (eller mer) som mailat till mig i samband med blocketannonser har kvalat rätt in i idiot-klungan så den tionde stackarn får tyvärr finna sig i att jag bara kommer läsa hans mail om jag inte lyckas sälja min vara på ett lättare sätt, över telefon.

VARFÖR
- mailar man och ber om avbetalningsköp av en okänd människa på blocket?
- mailar man och frågar något som står klart och tydligt i annonsen?
- mailar man och låtsas vara seriöst intresserad av en vara?
- mailar man och berättar att det finns billigare att köpa här o där?

Jag kan ta ett välformulerat skambud via mail, men det finns så mycket idioter där ute att Nicke Nattskift får handla hos någon annan eller ringa någon gång när hans vakentider nuddar de vanliga.

2997269 Det är ju det som är problemet med att jobba i en värld full av idioter, de vanliga människorna som försöker bete sig som folk står sig rätt slätt.

9 av 10 (eller mer) som mailat till mig i samband med blocketannonser har kvalat rätt in i idiot-klungan så den tionde stackarn får tyvärr finna sig i att jag bara kommer läsa hans mail om jag inte lyckas sälja min vara på ett lättare sätt, över telefon.

VARFÖR
- mailar man och ber om avbetalningsköp av en okänd människa på blocket?
- mailar man och frågar något som står klart och tydligt i annonsen?
- mailar man och låtsas vara seriöst intresserad av en vara?
- mailar man och berättar att det finns billigare att köpa här o där?

Jag kan ta ett välformulerat skambud via mail, men det finns så mycket idioter där ute att Nicke Nattskift får handla hos någon annan eller ringa någon gång när hans vakentider nuddar de vanliga.
Sluta sälj gamla ruttna fordar då så slipper du idioterna :tungan

Nej men allvarligt så om man vill få sålt så bemöter man så många potentiella köpare som möjligt. Jag mailar ofta på annonser och tycker det fungerar utmärkt. Självklart är det ju upp till säljaren hur man gör men att dissa alla mailare rakt av tror jag är dumt om man vill få sin pryl såld.

Jag har e-post, men ingen mobil :tomten

Funderat på att skriva "e-posta, lånad telefon" :D

Jag har e-post, men ingen mobil :tomten

Funderat på att skriva "e-posta, lånad telefon" :D

Den har jag redan sett på blocket.

Likaså annonsen där en kille erbjuder sig att rega hotmailadresser åt folk för en tjuga styck, så att dom slipper låna mail...

Självklart vill man inte ha mailsvar på blocket. Orkar inte folk bry sig tillräckligt för at ringa är det helt ointressant med mailsvar då det oftast är miffon med skambud, sociala problem eller tom plånbok som vill komma med dumma frågor.

Dessutom är det väl inte konstigt att folk utan internet ber vänner hjälpa dem annonsera på sveriges största annonsplats??

??? faan när man jobbar skift kan det va mycket skönare om man tar kontakt genom mail.. måste lägga ut hojen snart å då får man väl inte sova på en vecka igen ;)

Att alla inte klarar av att hantera en dator är vä linte så konstigt.

Ibland ser man dock annonser där folk skrivit "Ring hälst, kollar sällan mailen."
Jag vet inte men, har man annonserat ut en sak borde man väl ha såpass intresse i att få den såld att man orkar kolla mailen ett par gånger extra????

Ibland ser man dock annonser där folk skrivit "Ring hälst, kollar sällan mailen."
Jag vet inte men, har man annonserat ut en sak borde man väl ha såpass intresse i att få den såld att man orkar kolla mailen ett par gånger extra????

Ja man tycker ju det, men folk är fan inte kloka i huvet så..

Dom som skriver "säljes i befintligt skick", har inte hängt med heller riktigt. Den lagen ändrades för typ 15 år sedan...
Allt säljs ju som det är numera, om inte det är en firma som säljer...:D

Det är ju lixom inte garanti eller ångervecka mellan privatpersoner
:)

verkligen? Jag läste i lokaltidningen för någon månad sedan då det var en person som hade köpt en porsche (kan ha varit något annat märke). I alla fall så efter någon vecka så rasade motorn och då fick säljaren antingen betala reparation eller så fick han ta tillbaka bilen(kommer inte ihåg riktigt då det var ett tag sedan).....

Blir det så att blir det jämt massa mail fram och tillbaka med diverse frågor. Mail kan vara bra om man är lite intresserad och kanske har en fråga innan (om man kanske sitter och jämför olika annonser eller liknande).

Ringa är det bästa helt klart, ett enkelt tecken direkt att köparen är ganska seriös! :)

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back