Fredde Meck
Ny medlem
Ja, det får du, eftersom du har haft Mc-behörighet i 9 år.chrilla skrev:Jag har haft kort för lätt mc sen jag var sexton (det utan effektbegränsning), och tungt kort sen jag var 23. Är 25 nu.
Får jag vara handledare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det får du, eftersom du har haft Mc-behörighet i 9 år.chrilla skrev:Jag har haft kort för lätt mc sen jag var sexton (det utan effektbegränsning), och tungt kort sen jag var 23. Är 25 nu.
Får jag vara handledare?
Om jag fatta det hela rätt får du vara handledare åt personer som ska ta A1 kortet, dock tro ja inte det igår igenom för tung då det bara är 2 år.chrilla skrev:Jag har haft kort för lätt mc sen jag var sexton (det utan effektbegränsning), och tungt kort sen jag var 23. Är 25 nu.
Får jag vara handledare?
Jag tog mitt "tunga" kort när jag var 23, har haft "lätt" sen jag var 16.iuridae skrev:Om jag fatta det hela rätt får du vara handledare åt personer som ska ta A1 kortet, dock tro ja inte det igår igenom för tung då det bara är 2 år.
Men man vet aldrig, verkar ju vara lite lotto oxå![]()
RoLLER skrev:Verkar vara lite lotto det där med handledare.
Jag tog kortet 2001. 2002 ansökte jag som handledare åt 3 olika kompisar. Jag blev godkänd som handledare till 2 av dom men inte den tredje.
Jag ansökte som handledare nu igen åt en kompis i Tisdags. Ska bli spännande att se hur det går med tanke på att jag torskade lappen 4 månader i höstas.
Chronic skrev:Så du vet bättre än ovan citerade handläggare då?
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |