Obetald tullbilljet i Italien

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Nar jag svangde in i Italien sa drog jag kortet som vanligt och bommen òppnades. Dock missade jag billjetten som senare visade sig vara jàvligt viktig. Da fick jag en bòteslapp dàr jag ska betala 420 spann. Blev lite arg och forsokte betala direkt med kortet men det funkade inte, fick iaf aka av nagon anledning (kassòren snackade inte engelska).

Detta har resulterat i att jag skitit i alla tullar sen dess, drar bara tatt bakom en bil, sen ar det full fart ivag:tummenupp

Fragan ar nu om jag verkligen maste betala detta. De har mitt reg.nr och efternamn. Om de verkligen tar sig tid att skicka hem nagot sa ar det val bara skita i det?

Det hela kanns bara sa dumt, fòr jag betalde ju allt fran bòrjan, men sen nar de inte kunde engelska sa fick jag bòta...:mad:

Om jag ska betala òver internet maste jag fylla i pass nr och hela skiten, raknas det som en fortkorningsboter i sverige da?

Ar tacksam for svar och jag behòver inga moralkakor tack:gnissla
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Åkte förbi fartkamera i tyskland en gång som blixtra till fint, va inte alls beredd på den så glodde rakt in haha, med bil och framplåt fullt synlig.

Fick iaf aldrig något brev hem, tror det bara är i norden de har nåt samarbete och skickar böter över gränser, skulle skitit i det och se om det händer nåt.
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Ja det lutar at det.. Ja fartkameror ar ju inget problem med hoj, har tappat rakningen. Maste bara vanja mig av med mina daliga vanor sa jag inte gor samma sak med bil :gnissla I sverige saktar jag alltid ner aven med hoj dock. Dar paverkas ju forsakringspremier och vart redan daliga rykte:näsblod
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Deras motsvarighet till KFM har inget att säga till om i Sverige. Bara att strunta i det om du inte ska åka tillbaks ngn gång d.v.s. då kan den ju ha vuxit sig till mycket mer än 400 pix.
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Deras motsvarighet till KFM har inget att säga till om i Sverige. Bara att strunta i det om du inte ska åka tillbaks ngn gång d.v.s. då kan den ju ha vuxit sig till mycket mer än 400 pix.

Okej, om jag skulle aka tillbaks sa far jag val byta regplat eller natt, om jag har samma hoj. Hoppas bara jag lyckas smita hem upp genom italien utan problem:rolleyes:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top