Obegränsat med stålar, vilken gathoj??

Ducati Desmosedici RR utan tvekan!

Presenteras på WDW under sommaren 2006.
Man lovar prestanda och vikt utöver det vanliga. L-4 med parallelt skjutande cylindrar i varje cylinderrad (en "dubbel"-twin), avancerad teknologi och ev. med "launch-control".
slide-out växellåda, magnesiumsving och massor av godis. Dock måste man ha ägt 999R för att överhuvudtaget ha en chans till köp.

Mer info
http://www.ducati.com/desmosedici/

Här är bilden på ett "troligt" utseende, dock en photoshop.
8026DesmosediciRR-med.jpg

Last edited:
Jas-95 skrev:
Jo alltså som rubriken lyder!

Om du hade obegränsat med pengar vad skulle du då skaffa för gatahoj :va

Själv skulle jag ta en sprillans ny helsvart Blade som någon herr Marklund i norra Sverige skulle få sätta tänderna i. Typ 250hp på slangen skulle inte va dumt Samt helt Öhlins kittad, kolfiber etc etc.

Vad väljer du??

JB

Håller med du! Men jag skulle oxå vilja ha en Honda Motard + en Honda 250 cross + en Honda dirtbike :tummenupp

amullo skrev:

Man lovar prestanda och vikt utöver det vanliga. L-4 med parallelt skjutande cylindrar i varje cylinderrad (en "dubbel"-twin), avancerad teknologi och ev. med "launch-control".
slide-out växellåda, magnesiumsving och massor av godis. Dock måste man ha ägt 999R för att överhuvudtaget ha en chans till köp.

Här är bilden på ett "troligt" utseende, dock en photoshop.
8026DesmosediciRR-med.jpg

lätt. Det står ju mellan dens skönhet och agustan..
Eller om man får ta två så är det ju inga problem...

Jas-95 skrev:
Jo alltså som rubriken lyder!

Om du hade obegränsat med pengar vad skulle du då skaffa för gatahoj :va

Själv skulle jag ta en sprillans ny helsvart Blade som någon herr Marklund i norra Sverige skulle få sätta tänderna i. Typ 250hp på slangen skulle inte va dumt Samt helt Öhlins kittad, kolfiber etc etc.

Vad väljer du??

JB
En helsvart Sukka K5 med tillhörande turbo vore något.....

Den här skulle jag vilja ha. Fast den kommer nog inte säljas.
En del häftiga tekniklösningar bl.a. är motorn bärande del vilket ger låg vikt. 150 kg.

Sachs Beast
sachs_beast.jpg

sachs_beast_front.jpg

Stor bild

jag skulle vilja ha en turbokonventerad Gixxer 1000 K5 i MotoMartin-
utförande (Spondonram) :yoparty
Minst 260hk på bakhjulet :tummenupp :yoparty

amullo skrev:

Ducati har ju en förare som ägnar sig åt lite uppvisningar och sen att köra tvåsitsversionen av GP hojen med skjuts. Men... det är kanske inte samma hoj... :fattartil

Jag hörde talas om ett trimkitt till den nya skönheten.. ett litet "R" kitt som levererar 230bhp i brevlådan :) OM det är sanning så kostar det kittet nog ett par pengar.

Hmm... Kan det stämma att den går loss på "bara" 480.000kr? Sen står det ju att 999R ägare har förtur på att paxa en hoj.

Last edited:
obegränsat med pengar!

kompressormatad K5 1000!

en husqvarna 570RR att leka med och en heelt orginal 999!

Vilka konstiga hojar folk vill ha. En massa okörbara överprisade småmärken och turbohojar? Man ska ju kunna köra skiten med, inte bara mecka och underhålla.

Hade lätt köpt en Husqvarna 258M, ny då givetvis + skidor och hela paketet.

Eller som någon ovan nämnde, en ny '06 GSXR750 med de blåa 600-fälgarna. Mums.

Victor skrev:
Vilka konstiga hojar folk vill ha. En massa okörbara överprisade småmärken och turbohojar? Man ska ju kunna köra skiten med, inte bara mecka och underhålla.

en turbohoj kan man väl köra :va

lahi skrev:
Jag hade köpt en NSR500 tvåtaktsräser, satt på lampor och utbildat mig till besiktningsgubbe bara för att få den godkänd på gata :tummenupp Eller på andra plats, kanske lite mer seriöst, en Bimota 500 V-Due. Mycket bra chassi och fjädring, hyfsat stor tvåtakt, och låg vikt.

Mitt val med. Bimota V-Due. Ball hoj. (hade nog även då investerat i något snyggare sätt att ha ljuddämparna)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT