Obd2 på Peugeot 306?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lillsyrrans pegga 306 från 96 strular.
hittar inge uttag för obd2 på den, när jag läser forum mm så står de under dashboard under ratten nånstans men de finns faen inge där. hittar en knepig gul och en knepig grön stickkontakt.
ska de va nå adapter därimellan?
står på flera ställen att min utrustning ska passa, elm 327 med obd2.

kanske andra tips.
den hade gått lite kasst innan men den vart värre eft att jag svetsa fast katalysatorn som hade gått av i bakkant påstås det, hade av batterikabeln. svertsklämma bredvid där jag svetsa.
kan ju va att de inte har med saken att göra då den är skruttig allmänt.
den hackar dör spottar litegrann så de jag antar nu är lambda, tempmätare(går bara upp till 75 grader) massamätare samt vevaxelgivare..
går på tomgång men lite ojämt.

tips tankar och ideer?
 
Min Volvo 850 -96 med uttag för obd2 kör rätt kontakt men fel protokoll så ingen av dom 5-6st olika felkodsläsare ja testat har funkat... Nu vet ja inte om detta enbart gäller Volvo eller om de va nån övergångsfas runt dom åren så att de även kan va lika dant på andra märken...

Har tyvärr inget mer å komma med...
 
Japp, runt 96 = gränsfall generellt för OBDII uttag.

Termostat?
 
har felsökt lite mer.
ett cylinder tänder inte el får ingen soppa.
blir ingen skillnad när jag skiftar stift. har prova en annan tändkabel men funka inte heller.
ska de va separata tändspolar på dessa? isf, vars sitter dessa? hittar inga boxar i anslutning.
att de inte skulle va soppa på en cylinder verkar ju otroligt om de skulle vara?
soppan ligger ju på hela tiden,, att nåt som styr detta har pajat för en cylle verkar lite suspekt... ska kolla först så de inte är gnista på den.
 
nu felsöker jag snabbare än vad de svaras :D
har gnista till cylindern som inte går samt jag lossa fuelrailen och drog framåter på starten, de kom lite soppa iaf.
luktar bränd ventil eller hur???

edit, den hade ju körts med avgassystemet av,, kan väl bidra till att ventilen bränns om den härdas,, de är ungdomar vi snackar om. :tungan
 
Last edited:
provat komptest.
men kom på en sak.. ska alla stift va ute när man kör el spelar de ingen roll?

annars så fick jag liknande på alla cyllar.
isf finns de komp, bränsle samt gnista???

de jag vart misstänksam på är jag prova 2 ggr och först gången fick jag något lägre, ca 9 men den borde ju funka på de ändå?

enda jag kan komma på nu är att de kommer för lite soppa ur spridarn?
jag blir knäpp.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top