OBD2 BT-Adapter?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har slarvat bort min gamla ELM 327-adapter och behöver köpa ny för att kolla och ev släcka en felkod på urmultin.
Amazon har mängder och jag hoppas några här har tips.
Annars blir det en i högen bara, eller så letar jag lite mer hemma.

Denna är lite dyrare, men fungerar till i princip allt.

Det kan man tro men åtminstone när jag skaffade en för några år sen var det lite av en djungel. Vissa funkade inte med alla fordon, vissa funkade bara med android, vissa krävde ett abonnemang för att kunna användas fult ut etc. Förhoppningsvis bättre nu.

Det är fortfarande likadant, men det beror mycket på hur man tänkt använda adaptern. Ska man bara kolla koder så duger de flesta, men ska man uppdatera mjukvara och/eller köra live data så ska man ha en med högre hastighet.

Jag har en billig som ligger i finbilen om den mot förmodan skulle slå en felkod, och den jag länkade ovan i projektbilen som får mjukvarujusteringar titt som tätt.

Man bör också komma ihåg att vissa nyare bilar kräver en dongel för att koppla förbi vissa säkerhetssystem.

Jag kör med Bluescan 2, rekommenderad (eller ja, den är testad och fungerar bra) tillsammans med MelcoDiag.
Använder för nollning av service m.m. på min Scrambler

1000010280.jpg

Jag
Jag kör med Bluescan 2, rekommenderad (eller ja, den är testad och fungerar bra) tillsammans med MelcoDiag.

View attachment 529246
Jag kör samma, det var den som rekommenderades när jag skaffade TuneECU. Använder den bara till att nollställa servicemätaren och lufta ABS-pumpen på min Triumph men den funkar bra till det i alla fall!
Jag vill minnas att folk avrådde från billiga kinesiska ELM 327-kloner då de inte gick att köra med TuneECU. Det är några år sedan dock.

View attachment 529246
Det blev en sådan. Så nu kommer jag väl att hitta den gamla direkt.
Funkar Torque på denna eller måste jag lära mig något nytt igen.😬

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back