Obama verkar ha dålig koll

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Obama verkar inte kunna skilja på Norge och Afghanistan, han bränner 4.7 milj för att åka bil i Oslo :näsblod

När den amerikanske presidenten Barack Obama kommer till Oslo för att ta emot sitt fredspris gör han det i egen limousin. Men resan från flygplatsen Gardemoen in till Oslo blir en dyr historia. Kostnad: 4,7 miljoner kronor.

Presidentbilen, en specialkonstruerad Cadillac, kostar i sig 32 miljoner kronor, och är specialbyggd för att stå emot en attack från terrorister, kemiska stridsmedel och en kollision med en stridsvagn. Det är knappast någon miljöbil som president Obama kommer att köras i. 6,5-litersmotorn drar 4,5 liter per mil och koldioxidutsläppet per kilometer är beräknat till 1.080 gram, skriver Aftenposten. En nyproducerad bil i Sverige släpper ut omkring 150-160 gram per kilometer.

Den åtta ton tunga bilen flygs till Oslo i ett transportplan av typen C-17 Globemaster III och anländer några dagar före presidenten.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/miljonavgifter-vantar-obama-i-oslo-1.996225

Sen så är han ju värd mer än 1000 människor oxå... Ja, säkert många fler... Då är inte utsläppen så himla mycket... Skulle han mördas så är det bra mycket större än att en färja med 3000 pers skulle sjunka, p.g.a. ett terrordåd t.ex...

Last edited:
Det hade varit ännu mer ironiskt om han hade tagit emot ett miljöpris, kommandes i den bilen.

Last edited:
Har norska försvaret slut på stridsvagnar eller var klämmer skon?

var inget litet plan för bilen

kul med en peacetime vikt :D

Maximum Peacetime Takeoff Weight: 265,352 kilograms

C-17_Globemaster_009_800.jpg

Last edited:
För länge sedan frågade en amerikans släkting mig hur det gick till när sveriges stadsminister blev skjuten. (en av dom få händelser från sverige dom hade hört talas om)

Jag förstår i dag att dom trodde att jag drev med dom.

"Han och hans fru hade varit på bio, och när dom skulle gå hem därifrån blev han skjuten av någon dom mötte på vägen"

Det är ju inte mindre ironiskt att USA får fredspris :rolleyes:

Sant, men det verkar som om nobelkommittén sätter den före detta presidenten i jämförelse och då ser det väl inte SÅ jävla illa ut att ge Obama fredspriset.

Sant, men det verkar som om nobelkommittén sätter den före detta presidenten i jämförelse och då ser det väl inte SÅ jävla illa ut att ge Obama fredspriset.

Det kanske är skillnad men hur länge har han hunnit vara president...., de kanske ger honom priset så han har något att leva upp till :D

Säkerhetsmässigt är det väl inget konstigt men att inte kunna skilja på länder och länder verkar svagt.

Var i artikeln står det att han inte kan skilja på länderna?
Att presidenten åker egen bil är ju ingen nyhet, men att han brukade registrera den i värdlandet var iaf. en nyhet för mig.

Var i artikeln står det att han inte kan skilja på länderna?
Att presidenten åker egen bil är ju ingen nyhet, men att han brukade registrera den i värdlandet var iaf. en nyhet för mig.

Ja, det är ju snarast hotbilder han inte kan skilja på.

Även om hotbilden för en amerikansk president är stor i alla länder i världen.

Dom tar honom där dom kan komma åt honom!

Jag har nog nästan aldrig läst om någonting så otroligt oviktigt som hur miljövänlig bilen som Obama ska använda en gång i sitt liv är. Jag tror faktiskt det kan vara det mest värdelösa som rapporterats under min livstid.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg