O-ring mellan huvudmunstycke och hållare

dieselhog

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2019
Hoj
HD Street Glide, HD Sportster, Yamaha Dragstar 650
Jag har rengjort förgasarna på min Dragstar 650 och i båda var det en hel del fasta gummipartiklar. Det kommer ifrån i liten jäkla o-ring som sitter mellan munstycket och hållaren. (nummer 19 i bilden)

Main Jet.JPG

Att det finns en o-ring under huvudmunstycket verkar skilja mellan olika årsmodeller på just Dragstar och jag har faktiskt aldrig sett det på någon annan hoj. Frågan är nu om någon vet om jag helt enkelt kan strunta i o-ringen eller om hojen kommer att gå kass utan.

Första gången jag ser det också. Jag kan omöjligt komma på en anledning till att det finns, verkar omöjligt att det skulle läcka

Sett liknande på flottörventilen på en RG. Där pissade det friskt med gammal O-ring. Förmodligen har nån konstruktör kommit på att dom sparade några ören på att slippa göra en fin tätningsyta. Min gissning är den ska ersättas. I mitt fall var det en standarddimension som till och med fanns i en biltemasats.

Jag ska kanske förtydliga ytterligare att o-ringen sitter inte i kontaktytan mellan munstycke och hållaren. O-ringen sitter snarare i hållaren så den hamnar någonstans mellan botten på munstycket och toppen av emulsionsröret som löper i hållaren. Jag kan inte se att det skulle finnas nåt behov av att täta mellan emulsionsröret och munstycket, men något har ju trots allt konstruerat det så. Mycket märkligt...

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back