O ni ska kalla er för vikingar!

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Så här går det till i Turkiet, köra race hojar när snön ligger på backen med jeans brallor :D :yoparty

Bifogat

• HPIM0565Small.jpg
    HPIM0565Small.jpg
    62.1 KB · Visningar: 1,004
  • HPIM0568Small.jpg
    HPIM0568Small.jpg
    70.2 KB · Visningar: 1,205
Last edited:
turkar e ju fan inte att leka med det vet ju alla:D

Äää, är väl inget, kolla vägen...

...den är ju helt körbar.

:tummenupp

Blir det så värst kallt och jobbigt med fullkåpor då?
Jag sålde min kåpförsedda hoj innan det vart kallt, men offroad utan musöron/barkbusters blev lite kyligt om händerna när det snöade och vinterhandskar inte fanns att tillgå.

Jag har kört i mycke värre förhållanden.. tex i snöstorm mm så jag är inte imponerad. :tummenner

Jag körde en ZX10R, som bara gick på en cylinder, i Hiroshima precis efter de släppte bomben så jag är inte impad alls.

Å jag plockade ner motorn på min trajja utan verktyg i 10 minusgrader, lade den i en ryggsäck å sprang upp för Kebnikaise i snöstorm. Impad:confused:

Personligen har jag hjärna, gillar inte att köra runt och frysa, vill må bra och kunna njuta av det. Inte vara iklädd i pälsdräkt och cruisa omkring i nollgradigt.

Men vill dem vara tuffa och trotsa vädret, sure thing, tror knappast det blir några håriga knäskrap på de vägarna iaf..

Måste vara trist att glida runt i 35km/h... med tanke vilket dåligt grepp det måste vara i däcken...

Jag förstår mig inte på sånt där.. Motorcykel åkning för mig handlar om njutning och inte om att plåga sig själv i minusgrader och kall asfalt med dåligt grepp.. Nej då väntar jag hellre in ljumma vårvindar och torr varm fin asfalt...

Som sagt... Varför köra hoj bara för att det ska så vara? Njut av det istället för att utmana "vikingar".

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti