Nytt Virus

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
tänkte bara så man vet finns ett nytt virus på MSN lill_polen@msn.com ta inte emot fil eller lägg till i kontakt lista

Jag vet inte om stämmer, men jag har hört att det här viruset håller på att sprida sig som en löpeld medan antivirusprogrammen står handfallna:

"Hej!

Jag är ett norskt virus
Var vänlig och skicka vidare mig till alla i din adressbok.
Radera sedan alla dina filer på hårddisken.
"

Orka lill polen.. jävla skitsnack som cirkulerat på nätet et antal månader nu...

"Nytt" virus.. :hihi :hihi :hihi

det där "nya" viruset alla snackar om är inte nytt :va .
Har ju funnits sen MSN messenger grundades?
det är en "worm/mask" som skickar vidare sig själv.
En kompis fick den, så sammtidigt skickade den sig själv till mig, den hette "funny.exe", och bara general puckon accepterar meddelandet :..

"blabla vill skicka filen funny.exe till dig"
blabla säger: ???????????????????????????????? www.s64.com ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!"

Tar man emot det, får man skylla sig själv.

Twice skrev:
hur får man bort skiten då eller kolla om man har det?
Jo det lovar jag att du märker, för min polare öppnade det, och då fick han ett varnings meddelande. Sen stängdes datorn av, och när han loggade in, loggades han ut automatiskt hela tiden. :va

Har för mig att det där viruset käkar upp userinit om amn tar bort det..
Ingen som bootat i felsäkertläge och kollat?

Deztallica skrev:
det där "nya" viruset alla snackar om är inte nytt :va .
Har ju funnits sen MSN messenger grundades?
det är en "worm/mask" som skickar vidare sig själv.
En kompis fick den, så sammtidigt skickade den sig själv till mig, den hette "funny.exe", och bara general puckon accepterar meddelandet :..

"blabla vill skicka filen funny.exe till dig"
blabla säger: ???????????????????????????????? www.s64.com ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!"

Tar man emot det, får man skylla sig själv.
Hmm... jag har högsta säkerhetsinställningarna på både msn och icq, så ingen kan kontakta mig där över huvud taget om jag inte själv lägger till dom på listan. På icq har jag en synlig- och en osynlighetslista också så jag kan välja vilka av kontakterna som alltid respektive aldrig ska se min status (icq fungerar ju så att man kan skicka meddelande till personer som är offline också; suveräna funktioner som msn av nån anledning glömt).

nu vet ni vafö man inte ska ha msn!
icq e säkrare :tummenupp

Okej, jag tror jag har ett virus for ett konstigt meddelande kommer upp pa min skarm nar jag forsoker starta mediaspelaren. Sedan kan jag inte komma at filerna fran skrivbordet.

"Second thought installation"
"Browser Enhancer"

Gjorde en skarmdump och klistrade in i paint, men sjalvklart blev den for stor for att ladda upp har, dessutom accepterar inte bildarkivet bmp-filer. :4skrika

Nagon som vet hur jag blir av med skiten, alternativt hur jag kan ladda upp en bild av det?

Tack!
/Jonas

Lugn skrev:
Okej, jag tror jag har ett virus for ett konstigt meddelande kommer upp pa min skarm nar jag forsoker starta mediaspelaren. Sedan kan jag inte komma at filerna fran skrivbordet.

"Second thought installation"
"Browser Enhancer"

Gjorde en skarmdump och klistrade in i paint, men sjalvklart blev den for stor for att ladda upp har, dessutom accepterar inte bildarkivet bmp-filer. :4skrika

Nagon som vet hur jag blir av med skiten, alternativt hur jag kan ladda upp en bild av det?

Tack!
/Jonas

I paint så trycker du spara som o sen väljer du att du vill spara den som .JPG

Solid snake skrev:
I paint så trycker du spara som o sen väljer du att du vill spara den som .JPG

:tummenupp

Scannade burken och hittade en massa skit fran Gator och nat "Claria" i registret. Tog bort allt och soker igen. Nu finns det inget kvar sager programmet (NoAdware, v2.01), men likt forbannat kvarstar problemet... :(

Provar Symantec's nu, sa far vi se...

Bifogat

• crap.jpg
    crap.jpg
    44.4 KB · Visningar: 61
Okej, Symantec hittade nat annat knas som hette "adwaheck". Tog bort det ocksa men det hjalpte inte.

Eftersom problemet bara upptradde nar jag forsokte starta mediaspelaren sa ominstallerade jag WMP9. (Kor Win2000) Nu ar det lost, men jag har fortfarande ingen aning om varifran skiten kom... :va

Lugn skrev:
Okej, Symantec hittade nat annat knas som hette "adwaheck". Tog bort det ocksa men det hjalpte inte.

Eftersom problemet bara upptradde nar jag forsokte starta mediaspelaren sa ominstallerade jag WMP9. (Kor Win2000) Nu ar det lost, men jag har fortfarande ingen aning om varifran skiten kom... :va

Säkert bara nån bugg eller nått. ;)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back