Nytt vill-ha-begär (kina-hoj)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Trodde aldrig jag skulle få ett akut begär att ha en kina-hoj, men nu har det hänt.

Skyteam Dream.

En 125cc replica på Hondas CB50R Dream, vilket i sin tur är en replica på CR110, en 50 cc 4-t räser med dubbla överliggande kamaxlar från tidigt 60-tal.

skteamdream.jpg

Dock hittar jag ingen info om den, enda var Bikes (eller MC-nytts) kalender med alla hojmodeller 2011.

Priset skulle hamna på 25 lopps. Med tanke på Kinesernas överflöd av fiddy-prylar så borde man relativt lätt hitta roligare saker att pimpa motorn med.

Kanske köra 125-kina-cup?:p

Last edited:
Borde gå att regga som EU-moppe, bara för att få lite motvikt till alla fula scootrar. Sååå nostalgisnygg!!!!!!:tummenupp

Riktigt fet! Fabrikscafé!:D :yoparty :tummenupp

Borde gå att regga som EU-moppe, bara för att få lite motvikt till alla fula scootrar. Sååå nostalgisnygg!!!!!!:tummenupp

Fast denna var väl 125cc?:va Får bli lätt mc då.

Last edited:
Synd att dom satt skivbromsar på den

Jo men den var väl med i någon av Bikes eller MC-Nytts kataloger? Såg den ju där, men tror det var en moped. 50cc.

kollar man på bilden så står det 50, så detta verkar vara en moped. Å andra sidan, kollar man på skyteam.cn så verkar flera modeller finnas i flera motorstorlekar. Givetvis hittar jag inte just denna på deras hemsida. Fräck var den ialla fall

Påminner om min gamla Puch Dakota, och låter nog likadant med :)

Cool

Det går ju alltid att montera i en vass tvåtakt i ramen.
Exempelvis 50-80cc

Men visst släpper dom en 125cc fyrpuff går säkert det också.
Kina-classic-roadracing.

Påminner om min gamla Puch Dakota, och låter nog likadant med :)

2 påståenden jag bara måste såga. Tycker inte alls de är lika varandra. Lång slank tank här istället för Dakotans korta och bulliga samt en mycket kort Caferacer-sadel istället för en pakethållare.

Dessutom är det ju en 4-takt så den lär inte låta över huvudtaget något likt en Puch :gnissla

Står 50 på sidokåpan

Med tanke på att det inte står något på Skyteams hemsida så kan den säkert finnas i olika versioner. Bilden hittade jag på någon fransk sida.

Ska man bara ta reda på vilka delar som passar denna motor...
Finns väl twincam-topp man kan köpa till fiddys...

2 påståenden jag bara måste såga. Tycker inte alls de är lika varandra. Lång slank tank här istället för Dakotans korta och bulliga samt en mycket kort Caferacer-sadel istället för en pakethållare.

Dessutom är det ju en 4-takt så den lär inte låta över huvudtaget något likt en Puch :gnissla

Ramen är skitlik, lampa, hjul, fjädring.

Just ja, det var 4-takt, då blir den slöare också..

På tal om kinamopeder så hittade jag denna här om dagen.
http://www.blocket.se/lund/Intressekoll__Bobber__hemmabygge_31149057.htm?ca=1_7&w=3
Lite helgerån att förstöra en gammal veteranram men ändå cool.

Kopierar in delar av texten ifall annonsen försvinner och vill understryka att det inte är min hoj eller nåt sånt. Tycker ärligt talat att den är för dyr.

byggd på monark bsa 98 cc lättviktschassi.splitterny supermotardmoped i låda köptes för motor & hjulens skull.4 takts orionmotor,går kanon 70-75 km/h."17"fram & bakhjul..

Bifogat

• Bobber.jpg
    Bobber.jpg
    64.2 KB · Visningar: 284
Ramen är skitlik, lampa, hjul, fjädring.

Just ja, det var 4-takt, då blir den slöare också..

Ramarna är väl inte lika någonstans?:va Ej heller fjädringen eller lampan. Låt gå för att båda har ekerhjul, men där sluta liknelsen:D

Bifogat

• puch%20-%20dakota.jpg
    puch%20-%20dakota.jpg
    69.6 KB · Visningar: 595
Jag tycker att den ser ut som en dakota.
Eller hayabusa.

Uppenbarligen en tuff skitraka.

Men förmodligen blir det samma fenomen som med Yamaha GR50 som Classic motorcycle mechanics hade ett repotage om.
Ser ball ut:
298_2090191880.jpg

Tills föraren monteras:
GR50.jpg

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park