Nytt trick på hoj torsdag kväll på motorväg i Sthlm?

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Var det nån SH-medlem som bjöd på en annorlunda stunt torsdag kväll, ca 22-tiden nånstans längs E4an i södra Stockholm. Det var nån på en mörk (svart?) kåplös hoj som LÅG på rygg, raklång över hela hojen med huvudet längst bak i sadeln, kroppen utsträckt och fötterna typ vid styret och gled i lugnt tempo vid en motorvägsavfart. Det var ju ett nytt sätt att sträcka på ryggen :rofl
Vi blev rätt konfunderade när vi såg dig (vi åkte bil). Jag tyckte förstås det såg coolt ut :tummenupp Aldrig sett nåt liknande ute i trafik.

Däremot din sicksackkörning på E4a:n och omkörningen av bussen till _höger_ på motorvägspåfarten ogillades av de andra i bilen (alla andra kör inte hoj), jag hörde "vilken galning" och "han måste ha kört i 200" :hihi

Peace!

Tricket var väl ändå rätt långt ifrån nytt. En fågel viskade i mitt öra att det setts i 031-trakten för ett par år sedan, men det är säkerligen äldre än så.
Skulle inte förvåna mig om Gary Rothwell eller liknande gjorde en gång i tiden.

Jag brukar göra så, dock stillastående, med fötterna lite löst i marken, men det är ganska skönt att ligga så om man står lungt till och väntar på nån, eller som jag har lite ont i ryggen ibland :gnissla

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret