Nytt tänk?

Fränt.

Men det ser litta krångligt ut att lösa "väggarna" som trycks ihop och går isär.

Precis sånt som jag går i gång på..

Jag gillar alla möjliga udda lösningar på teknik, wankeln (dog och återuppstod), RCV-motorn (genialt enkelt), saabs variabla kompressionsmotor (vart är den nu? varför blev det inget?) den gamla hederliga tändkulan med mekanisk varvtalsreglering...

Historien är full av exotiska inslag varav dom sämre faller i glömska, det är dom jag gillar...

GuW skrev:
2333260 Precis sånt som jag går i gång på..

Jag gillar alla möjliga udda lösningar på teknik, wankeln (dog och återuppstod), RCV-motorn (genialt enkelt), saabs variabla kompressionsmotor (vart är den nu? varför blev det inget?) den gamla hederliga tändkulan med mekanisk varvtalsreglering...

Historien är full av exotiska inslag varav dom sämre faller i glömska, det är dom jag gillar...

Har du några intressanta artiklar gällande nån av dom motorerna?:gnissla

snel_hest skrev:
2335789 Har du några intressanta artiklar gällande nån av dom motorerna?:gnissla

Näe, det är ju sånt man har Internet till, dessutom byter jag datorer så att alla mina bokmärken försvinner.
Sen när man söker på något man minns så hittar man fem nya saker inom samma område, det är det som är tjusningen.
Den här quasiturbin motorn hade faktiskt gått mig förbi, men RCV motorn har jag följt ända från prototypstadiet till dom första motorerna för modellflygplan kom ut på marknaden.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg