Nytt styre som flexar

• Thread starter Thread starter seb
  • Start date Start date

seb

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2009
Hoj
thundersport 500
Köpte mig ett nytt styre till hojen fzs 600. Monterade allt och så skit skönt att köra med å allt. MEN jag får kännslan av att det flexar lite när jag gungar/ drar lite i styret... sååå brukar det göra det ? någon som upplevt det? styret jag köppte är från biltema vanligt 22,2 mm styre med fågelpinne alu,

länk

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium/

Lägg ut lite extra stålar och köp ett riktigt styre.Det vore ju kasst att klota pga taskig kvalitet . mvh

Det är inte så att styrhållarna (vad sjutton de nu heter, klämmorna som sitter på övre kronan och håller styret) är gummiupphängda och att det gummit flexar?

Ett alustyre sa inte flexa mycket alls. Om ens något under vanliga förutsättningar. Vet inte hur Biltemas styre ser ut, men Renthals 7/8" med fågelpinne har ganska så saftig materialtjocklek iaf.

Det är inte så att styrhållarna (vad sjutton de nu heter, klämmorna som sitter på övre kronan och håller styret) är gummiupphängda och att det gummit flexar?

Ett alustyre sa inte flexa mycket alls. Om ens något under vanliga förutsättningar. Vet inte hur Biltemas styre ser ut, men Renthals 7/8" med fågelpinne har ganska så saftig materialtjocklek iaf.

nej är inte gummi upphängt på min hoj.. hadde det på förra det flexade på ett annat sätt då....

det är inte så att det flexar jätte mycke lr så.. bara om jag tar tag å gungar lixom... det e ju många som använt sig av biltemas styren därför tänkte jag om någon annan upplevt liknande med 22,2 mm styre....

nej är inte gummi upphängt på min hoj.. hadde det på förra det flexade på ett annat sätt då....

det är inte så att det flexar jätte mycke lr så.. bara om jag tar tag å gungar lixom... det e ju många som använt sig av biltemas styren därför tänkte jag om någon annan upplevt liknande med 22,2 mm styre....

de som känns som de flexar när du tar tag o gungar kallas dämpare:tungan

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard