Nytt styre: Dragstyle (wide) vs Straight

Vilket styre

• Antal röstningar
    0

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Tjena,

Ska byta styre på hojen då jag inte vill ha någon "höjd" på styret.
2 alternativ från Duell faller mig i smaken men jag vet inte vilket jag ska välja.
h55-223.jpg
h55-213.jpg

Det raka är ju tufft. Precis lika brett som mitt nuvarande styre men jag är funderar på om det inte är jobbigt för handlederna med ett helt rakt styre...

Det breda är 16cm bredare än det jag har idag, alltså 8cm på varje sida. Gillar den breda stilen men eftersom jag kör inne i stan en hel del vill jag inte bli för bred för att kunna dra mellan köerna...

Så, brett o styggt, eller rakt o hårt?

Böjt men inte bredare.

Båda de där alternativen kommer göra din S3a väldigt obekväm. Det bredare styret i synnerhet.

Vill du ha snyggare styre så kör på ett par Woodcraft clip-ons. :)

illebror skrev:
2272652 Har inte hittat nått sånt...den lilla dragbaren är ju bara 60cm :4skrika
Clip-ons blir för lågt för vad jag söker..
Blir nått av alternativen ovan...
Crosstyre?

jag röstar inget då rakt e coolast men skulle inte mina leder palla.

Jag röstar dragbar eftersom jag hade det på min gamla customhoj och det ser riktigt hårt ut :yoparty . Jag kommer inte ihåg att det var speciellt obekvämt, men å andra sidan så körde jag inte så stöddigt med den hojen heller...

Brett = dåligt i stan!

/R

Hmm, läste lite närmare och blev förvirrad. Är det det böjda styret som kallas dragbar? Isf är jag grundlurad :va

Last edited:
Reefer skrev:
2274017 Jag röstar dragbar eftersom jag hade det på min gamla customhoj och det ser riktigt hårt ut :yoparty . Jag kommer inte ihåg att det var speciellt obekvämt, men å andra sidan så körde jag inte så stöddigt med den hojen heller...

Brett = dåligt i stan!

/R

Hmm, läste lite närmare och blev förvirrad. Är det det böjda styret som kallas dragbar? Isf är jag grundlurad :va

ja det är ett dragbar..
eller så heter båda det fast har olika böjn :)

Back