nytt skinnställ, skadar regnet?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Jag köpte ett Alpinestars GPU i går och det följde inte med någon liten väska med siliconsmörjning eller vad som nu brukar följa med. Jag har precis slutat skolan men det regnar utomhus och jag undrar om det skadar stället om det inte är något som jag gör för/efter att jag är ute och kör :confused:

Snabba svar önskas så jag kan åka/gå (:näsblod ) hem!

ha det bra!/Max

Nej.. d är lugnt det är bara å köra!

crackmac skrev:
Jag köpte ett Alpinestars GPU i går och det följde inte med någon liten väska med siliconsmörjning eller vad som nu brukar följa med. Jag har precis slutat skolan men det regnar utomhus och jag undrar om det skadar stället om det inte är något som jag gör för/efter att jag är ute och kör :confused:

Snabba svar önskas så jag kan åka/gå (:näsblod ) hem!

ha det bra!/Max

Skinnstället skadar nog inte regnet på något sätt.... :banana men e det stället du e rädd om så gör det inget om du åker en kort bit hem i regn. Det bästa du kan göra e att smörja in det direkt när du kommit hem så att fettet går in i lädret lättare :fyllisar

Bladerider skrev:
Nej.. d är lugnt det är bara å köra!
Läste någonstans "skinnställ är inte regnkläder".
Tänk på att inte värma det när du torkar det utan bara låta det hänga i rumstemp. Jag brukade (innan jag skaffa ett svart) tvätta en gång om året, då tog man någon tvål och badade skinnstället i badkaret det var helt genomblött och tar inte skada av det, tokade det med handdukar i och det tog typ tre dagar innan det var torrt.
/fredde - i fosterställning blir man inte blöt

ok tack, då kanske man ska kila över till mcvaruhuset och köpa lite silicon så man kan smörja när man kommer hem! tack för alla svar och du fredde, så rätt så :tummenupp

crackmac skrev:
ok tack, då kanske man ska kila över till mcvaruhuset och köpa lite silicon så man kan smörja när man kommer hem! tack för alla svar och du fredde, så rätt så :tummenupp
Passa på att köpa ett regnställ när du ändå är där. OM du inte gör det och skinnet är genomblött när du kommit hem så torka stället hängandes på sin galge med alla dragkedjor stängda.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park