Nytt skinnställ idag!

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Så där ja, köpte mitt första skinnställ idag. Beg Alpinestars, jackan är lite småsleden men byxorna är 10/10! Sitter helt underbart och kan inte vänta på att ge mig ut på vägarna nu, det enda man vill när man fått på sig kläderna.

Nu är det bara hjälm, handskar och stövlar som gäller. Vad har ni för tips där när det kommer till val samt vart man ska köpa?
fc-moto är ju ruskigt billigt och samtidigt har inte Honda center (Som jag upplevt som grymt bra och vänliga) mycket kvar att välja på, från det rabatterade sortimentet.

Skiljer storlekarna jättemycket i stövlar precis som skinnställ? Alpinestars 52 satt tajt medans jag inte ens fick på mig Berik's 52.

Är det ingen som säljer sina gamla stövlar i storlek 44-45? :)

Provade en "AGV GP-Pro Racing" storlek L på hondacenter som satt riktigt skönt, men 2700kr på Fc-moto och närmare 4000:- på Honda!!!! Är inte det mycket för en hjälm?

Finns det inget ställe med större sortiment än Honda/Yamaha center i närheten? Jobbigt att köpa stövlar på nätet eftersom jag egentligen behöver en 44,5, finns det då en storlek som är liten så borde ju 45an vara guld.

Behöver lite hjälp och råd eftersom det här är helt nytt för mig, tacksam för alla svar! :)

Stövlar och handskar kan vara trevligt att köpa på plats så att säga, testa harley davidsson på berga eller bröderna nilssons vid polishuset.
För att vara lite prismedveten så brukar hjälmar som du skrev löna sig att köpa på tex fc-moto, speciellt om du redan vet strl.

Köpte en AGV XR-2 Rossi version :D
Fick av visiret och nu har jag lite problem att få på skiten igen, vill ju vara lite försiktig med min dyra fina hjälm med. Låter det dumt nu att en nybörjare köper en dyrare hjälm? haha.

Så där, stövlar å handskar kvar :)

Låter det dumt nu att en nybörjare köper en dyrare hjälm? haha.
hehe påminner om mig!

sprang in på första bästa MC-affär, hondacenter blev det.
ryckte tag i en snubbe och sa att jag behövde rubbet :D provade skinnställ, hjälm och hela kittet.
-"Ehmm. vad går detta på?"
strax under 20:näsblod
-"taget"

:D :D :D

BTW: en dyr hjälm är bättre (läs säkrare) och det behöver du när du är noobie:arsele

Underbart, nu ska jag bara få på visiret! Jäääävla meck!
http://www.agv.it/File_Upload/Visiere_Shield_User_Guide.pdf
Inte så jävla lätt som det ser ut! Väntar med det, och tar med det till Honda-center när jag ska köpa handskar, synd att inte mannen och kvinnan som var där förra gången inte var där idag, de var mycket trevliga!

Men hjälmen är mycket vackrare att se på med visiret på :(:(

Men Bröderna Nilsson på Berga har väl inge märkesaker? Men kan åka dit å titta ändå, kan väl kanske hitta något som faller mig i smaken. Har aldrig varit någon märkes-fixerad snubbe men vill ändå lägga pengar på saker som jag känner kommer att hålla.
Samma med båge, köper helst hos återförsäljare men verkar inte finnas så många som säljer några 03-04or. Alltså, en fin 600CC runt 50-60lök.

Tack för alla svar än så länge iaf ! :D

Underbart, nu ska jag bara få på visiret! Jäääävla meck!
http://www.agv.it/File_Upload/Visiere_Shield_User_Guide.pdf
Inte så jävla lätt som det ser ut! Väntar med det, och tar med det till Honda-center när jag ska köpa handskar, synd att inte mannen och kvinnan som var där förra gången inte var där idag, de var mycket trevliga!

Men hjälmen är mycket vackrare att se på med visiret på :(:(

Men Bröderna Nilsson på Berga har väl inge märkesaker? Men kan åka dit å titta ändå, kan väl kanske hitta något som faller mig i smaken. Har aldrig varit någon märkes-fixerad snubbe men vill ändå lägga pengar på saker som jag känner kommer att hålla.
Samma med båge, köper helst hos återförsäljare men verkar inte finnas så många som säljer några 03-04or. Alltså, en fin 600CC runt 50-60lök.

Tack för alla svar än så länge iaf ! :D

Bröderna nilsson har ju en otrolig service som du nog inte hittar på många andra ställen, lyckas du tex hitta en cool hjälm på nätet och inte känner till leverantören lr dyl. så brukar dom kunna fixa det. dom tar även hem dom hjälmarna / utrustning du vill ha, mycket efter ditt önslemål. kan varmt rekomendera dom :yoparty

Låter bra! Får kila förbi å titta där då. Kollade in ett par "Berik 5990" på Honda annars som skulle gå lös på 1300:-. Är ju helt nyfödd på fronten, de kändes sköna osv så om inget annat så blir det ett par sådana.

Har du annars några prisvärda tips på handskar? :)

Bröderna Nilsson får 5+ av mig. Alltid riktigt trevliga och hjälpsamma.
Har dom det inte på lager så tar dom hem det mesta.

Bröderna Nilsson får 5+ av mig. Alltid riktigt trevliga och hjälpsamma.
Har dom det inte på lager så tar dom hem det mesta.
Jag har väntat på ett par titax-handtag sedan september... :huvet
Men, deras bemötande e trevligt, varför kan de då inte få nån press på leverantören :confused: :mad:

Aldrig mer titax...

Låter bra! Får kila förbi å titta där då. Kollade in ett par "Berik 5990" på Honda annars som skulle gå lös på 1300:-. Är ju helt nyfödd på fronten, de kändes sköna osv så om inget annat så blir det ett par sådana.

Har du annars några prisvärda tips på handskar? :)

Vore jag dig och inte hade någon panik på att köpa utrustning så skulle jag nog vänta till våren.. i början på våren har alla mc butiker öppet hus och rear ut förra årets modeller på kläder, utrustning och hojar. vet att yamaha center, honda, och claessons i bromölla brukar alltid ha öppet hus med många fina reapriser och provkörningar.. har själv köpt både handskar, stövlar och hjälmar vid sånna tillfällen:tummenupp

Stövlar och handskar kan vara trevligt att köpa på plats så att säga, testa harley davidsson på berga eller bröderna nilssons vid polishuset.
För att vara lite prismedveten så brukar hjälmar som du skrev löna sig att köpa på tex fc-moto, speciellt om du redan vet strl.

Harley davidsson på berga är mkt trevliga, likaså Honda Mc center i Fleninge! :tummenupp
Bra besättning på både ställen! :) :Bugar

Vore jag dig och inte hade någon panik på att köpa utrustning så skulle jag nog vänta till våren.. i början på våren har alla mc butiker öppet hus och rear ut förra årets modeller på kläder, utrustning och hojar. vet att yamaha center, honda, och claessons i bromölla brukar alltid ha öppet hus med många fina reapriser och provkörningar.. har själv köpt både handskar, stövlar och hjälmar vid sånna tillfällen:tummenupp

Rear ut, igen? Nu när jag gått rundor så har de få rea-prylar kvar, saker från förra året då. Vadå, säljer fabrikerna ut sina sista saker då eller? :p

Kolla in bröderna nillsson's (inte säker på namnet) på andra sidan gatan om nya polishuset på berga. Sjyssta som fan och hade riktigt bra priser sist! Bättre än Yamaha-Center och dom hade delarna till min R1:a hemma, vilket udda nog INTE yamaha-center hade....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT