Nytt skinnställ - Dessa j***a storlekar...

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Hoj
Ja
Hej

Har provat ut lite skinnställ men dras med problemet att man är rätt lång och slank; 190 vs 83; problemet med samtliga ställ är således att de blir korta i ärmar och ben alternativt för slappa (ve och fasa), närmast till köp idag är ett Laguna Seca Pro storlek 50, men det är främst för att jag inte orkar prova ut fler...

Känns surt att kompromissa när det är så mycket pengar det rör sig om... Någon som har liknande specifikation och hittat något fabrikat och/eller modell som passar?

Synpunkter från övriga tas också emot tacksamt!

Det går ju att köpa ett ställ som är lite "slappt" och få det insytt. Eller beställa ett skräddarsytt ställ. T.ex. Biffens MC kan tillhandahålla skräddarsydda ställ från Gimoto. Dock vet jag varken hur Biffens eller Gimoto är att ha att göra med.

Det finns Dainesekläder som har längre/kortare ben/ärmar också - dessa heter B respektive D men med en annan storleksindex.

B är långa ben med 100 extra i storleksindex - dvs B156 = lång storlek 56.
D är korta ben med dubbla storleksindex - dvs D104 = kort storlek 52.

Du hajjar?

Last edited:
Nu är jag inte ute efter skinnställ, men hittade det här när jag letade nån vettig info om storlekar:

http://www.sharkspeed.se/sv/index.html

Måttsytt till hyfsade priser..

Och mina alldeles egna konstiga mått:
längd: 177, vikt 65-70
bröst 95,5 (48)
midja 80,5 (46)
höft 92,5 (< 46, 46 = 96-98cm)
arm 67,5 (56-58)
ben 106 (46/48)

(storlekar enligt tabellen på mc-depåns hemsida)

/PeO

Jag är 1.84 och väger 82kg.Köpte ett 2-DELAT Alpinestars octane som storlek 52 satt som ett korvskinn på överkroppen och jag fick inte in ett ryggskydd men byxorna var perfekta. Så jag fick köpa ett till i stolek 54 och ta jackan från det. Kränga storlek 54byxorna och stolek 52jackan. Problemet är att det är svårt att hitta en köpare med barbapappakropp:va. Får sälja skiten separat.

Köp ett PSI ställ :yoparty.
De är super.

Ska köpa ett Alpinestars Carver men de förbenade mänchen hos Fc moto vägrar svara på mail, reserverade pengarna men beställningen "försvann". Blev lack och testade ett Alpinestars Gp plus. Detta går att köpa separat byxa och jacka i olika storlekar. De har även Long resp short. Kanske kan vara nåt? Eller måste det vara helställ?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla