"Nytt" skinn och boots

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Efter mycket om och men så har man äntligen fått hem skinnställ och stövlar!! MEN det var det värt!!:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan
 

Bifogat

  • IMAG0184.JPG
    IMAG0184.JPG
    34.7 KB · Visningar: 201
  • IMAG0185.JPG
    IMAG0185.JPG
    42.1 KB · Visningar: 246
Last edited:
schysst! köpte ställ igår, alpinestar nice som fn men behöver nya stövlar...ej lätt när man har strl 46 :(
 
Dainese tatoo... nice nice... :tummenupp

Du kanske vet om Dainese har mycket mindre storlekar en tex. Alpinestars?
(då jag kan ha 52 i Alpine.. kanske jag kan ha 54 i Dainese?)

:va
 
Rasorblade skrev:
Efter mycket om och men så har man äntligen fått hem skinnställ och stövlar!! MEN det var det värt!!:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan
Snyggt! :tummenupp

Köpte du av den där stockholmaren som annonserade i ett halvår eller liknande. Vägrade skicka det med post och hade ett utgångpris som var betydligt högre än vad du gav för det. :D Han måste ha annonserat minst 10ggr. :3freak
 
Rasorblade skrev:
Längd och kilo???

187cm 81kg...
Men är smal/vältränad

Kunde ha 50 med alpines brallor... men jacka 52 satt tight så in åt... ja.. jag tyckte 54 jackan satt fint.. :)



Edit: jag har brunt hår och bruna ögon också om du vill veta det med? :tungan
 
Last edited:
morlock skrev:
Snyggt! :tummenupp

Köpte du av den där stockholmaren som annonserade i ett halvår eller liknande. Vägrade skicka det med post och hade ett utgångpris som var betydligt högre än vad du gav för det. :D Han måste ha annonserat minst 10ggr. :3freak


Näää jag köpte av en mkt högre upp i landet!! :D
 
rozen skrev:
187cm 81kg...
Men är smal/vältränad

Kunde ha 50 med alpines brallor... men jacka 52 satt tight så in åt... ja.. jag tyckte 54 jackan satt fint.. :)



Edit: jag har brunt hår och bruna ögon också om du vill veta det med? :tungan

Skulle tippa att 52 men som sagt det beror på hur du vill att skinnet skall sitta.

Mitt första Dainese (-95) hade jag storlek 52, men året därpå köpte jag nytt och fick gå ned en storlek!! (170cm & 80 kg)
 
Rasorblade skrev:
Skulle tippa att 52 men som sagt det beror på hur du vill att skinnet skall sitta.

Mitt första Dainese (-95) hade jag storlek 52, men året därpå köpte jag nytt och fick gå ned en storlek!! (170cm & 80 kg)


Mmm jag tror det med tyvärr! Men det finns juh knappt några tillsalu! och Lelles har ju "rea" på Dainese Luce... fast bara från 54 och uppåt.. :4skrika
 
kaya skrev:
schysst! köpte ställ igår, alpinestar nice som fn men behöver nya stövlar...ej lätt när man har strl 46 :(


Vet hur det är. Spruce finns i touring stövel. Sidi finns det flesta modeller i större storlekar. Jag har den med minst plast på, endast häl och framsida ben. Den har jag i storlek 46 och tror det fanns större.
 
Vad det någon som som såg stället på blocket idag? Bikers club och lucky strike. nytt med alla lappar kvar för 1500, ringt som en tok, men f-skapet svarar inte... :huvet
Vad står "bikers club" för? Jag menar är det tillverkarens namn:confused:
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top