Nytt rykrör CBR1000RR?

fezt skrev:
Japp, svårbedömt... :va vet tex att han drog ifrån liiite i "uppförsbacken" och sen kom jag ikapp, men det är ju naturligt att han drar ifrån lite i början iom att han kan slå på tidigare...
Poängen är iaf att trots att man slänger på ett helsystem och tror sig få 15hk mer och således ska åka ifrån alla andra som har samma hoj fast orginal är inte riktigt sanningen...
Jag har dock noterat stor skillnad när ja körde en standard Honda cbr600FS-01 mot t ex R6:or med helsystem, då blev ja riktigt efter på rakan...
R6:an har ju dock mer effekt orginal....
Tänk på att det skiljer mellan unika exemplar av samma hoj, alla rullar inte omkring med samma effekt trots att de är likadana.

-SuperRetard- skrev:
Hur gör man vid byte till slip-on på 1000 rr, sitter det inte en avgasventil i mellanröret strax innan ljuddämparen? Hur har ni gjort som bytte till yoshimura till exempel?
Farsans Blade :huvet

Ingen aning, på min gammla blade med halvsys, behöll jag den. Har sett en annons på SH med någon "mackapär" som skall släcka varningslampan om man tar bort den:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19597

//D

loser skrev:
Så vad skall man ha? Helsystem är väl att föredra, men tror att det blir ett slip-on till denna rackaren i år iaf. Någon som har något förslag på ett estetiskt tilltalande rör gällande sång och utseende? Kan man vänta sig någon effektökning? Vissa tillverkare lovar ju guld och gröna dadlar. :rolleyes:
När det gäller utseende är Laser utan konkurrens. Även om du får ut 5-7 hk till lär du inte känna någon skillnad. System med utbytbara insatser har fördelen att låta både trevligt och lågt beroende på behov.

Bifogat

• cbr1000_laser.jpg
    cbr1000_laser.jpg
    37.8 KB · Visningar: 97
FZ1 skrev:
När det gäller utseende är Laser utan konkurrens. Även om du får ut 5-7 hk till lär du inte känna någon skillnad. System med utbytbara insatser har fördelen att låta både trevligt och lågt beroende på behov.
Det var snyggt :tummenupp
Har en kompis med 04:ans Blade och Yoshi, petar ut lite för mycket för min smak.

-SuperRetard- skrev:
Hur gör man vid byte till slip-on på 1000 rr, sitter det inte en avgasventil i mellanröret strax innan ljuddämparen? Hur har ni gjort som bytte till yoshimura till exempel?
Farsans Blade :huvet

På min sitter själva servomotorn kvar tycker det var den lättaste lösingen.
Nån som har kolla på vad exakt ventilen gissar på att hålla ner ljudnivån?

Last edited:
Nicke_E skrev:
På min sitter själva servomotorn kvar tycker det var den lättaste lösingen.
Nån som har kolla på vad exakt ventilen gissar på att hålla ner ljudnivån?

Vilket system har du? Hur gjorde du vid monteringen, var det bara att lämna servomotorn, det går vajrar till ventilen vid röret eller?

Last edited:
-SuperRetard- skrev:
Vilket system har du? Hur gjorde du vid monteringen, var det bara att lämna servomotorn, det går vajrar till ventilen vid röret eller?

Laser slipon på
servomotor sitter kvar där den gör från början
Vajrana togs helt enkelt bort hela vägen från servomotorn och bak om det är den optimalalösingen det vet jag inte men det funkar som ska.

*DanTheMan* skrev:
Väl bättre om du bantar o går ner några kilo i vikt,,ja menar det finns ju en del att ta på :7peta
Förexten har du köpt ny hoj ?? Grattis :tummenupp

Så lät det inte senast du ville ligga! Då var det annat ljud i skällan, där fick jag för att jag var en slampa och släppte till. Btw, det svider när jag kissar nu, men det kanske är normalt. :huvet

Tack för tacket, behövde ha en med mjukare sadel. :tummenupp

loser skrev:
Så lät det inte senast du ville ligga! Då var det annat ljud i skällan, där fick jag för att jag var en slampa och släppte till. Btw, det svider när jag kissar nu, men det kanske är normalt. :huvet

Tack för tacket, behövde ha en med mjukare sadel. :tummenupp

Nu har ivf jag köpt nytt rykrör.. Blidde ett Sato.. Bilder kommer när det levererats och monterats.

Biturbo skrev:
Nu har ivf jag köpt nytt rykrör.. Blidde ett Sato.. Bilder kommer när det levererats och monterats.

Har läst mycket gott om Sato. Ffa i engelsk press, och de tester som utförts har ju Sato varit i topp på. FIna handbyggda. faktiskt vackra rör! Bra pris där i England på dem iaf, vad kostar de här i jmf med Akra osv? Eller har du importerat själv?

Kan man vara så fräck och fråga de som har tjackat rör redan om vad de kostade. Det enda pris jag har hittills är på Sato i sverige:
Ca 7k för halv, Ca 15,5k för hel, Drar iofs till Cali igen i aug/sep. Kanske läge att fylla resväskan. :tungan

Akrapovic evolution helsystem, med värmeskydd o kolfiber.
Det blir inte bättre.

Hade akrapovi cslipon på min 600RR. Jävligt snyggt.

Bifogat

• 3.JPG
    3.JPG
    84.9 KB · Visningar: 55
Sato helsystem i titan; 799£ i good old England. jolly good!

Pundet står i 14 spänn tror jag.

FZ1 skrev:

Sånna där ljuddämpare med "shotgun-look" är fina. Är det bara Laser som tillverkar sånna till Honda eller finns det alternativ?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra