Nytt rekord på Bogesundsvägen.

Busen skrev:
Om det är en tjej som har en R1:a och kör omkring som ett as och wheelar till höger och vänster. Leker då hon att hon har störst "mus"?

Ganska avtändande när man tänker på det. Liten är fin & bra är min devis.
 
Bikerbitch skrev:
Det går ju att köra lagligt med såna motorcyklar också.
Ehh ja, jo, i teorin alltså. I praktiken är det väldigt få hojåkare som inte överskrider skylthastigheten någon gång under varje runda. Oavsett om du kör Retta eller en rostig Honda-chopper.
 
Bikerbitch skrev:
Man måste ju inte bara för att man har en R1 gasa som ett as, wheela överallt och leka att man har störst snopp. Det går ju att köra lagligt med såna motorcyklar också.

Word :tummenupp Fast lagligt vet jag inte... :hihi
 
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...
 
benkar skrev:
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...
:tummenupp
 
Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??

Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala :tungan
 
Mr J skrev:
Släppte Davo ut dig i den där fula kepsen??

Nu sjönk du ett par snäpp på min idolskala :tungan

Ja har man en sån där smula på sig, då är man ju ingen vinnare *s* Inte lär det bli bättre efter matchen på Torsdag...... :tummenupp
 
Jag tror att Benkar slog huvudet på spiken, nu kan vi låta tråden vila. Fast erfarna hojåkare kan också krocka.
 
benkar skrev:
Blev ju en livad tråd, men i stort sett inga botten-napp med påhopp, nästan, så...

Att köra 100% lagligt, ens i närheten, med en R1, eller med en "Sporttouringhoj" som min Firestorm, ute på en go krokväg är väl i praktiken omöjligt, mentalt sett, prövat på det någon enstaka gång då jag haft en farbror blå liggandes 10 meter bakom mig, samt vid någon överseriös övningskörning, var spännande upplevelser, inget bra spårval, var inte ens spårval, bara lite vingel, val av växel, motorvarv osv, inget fungerade... :4skrika

I den här tråden är det nog egentligen få som skriker/invänder om att det för många av oss med "Sporthoj" (eller andra kul hojar för den delen) ibland går undan rätt hyfsat ute på krokvägar, tex Boge eller Bulten, eller någon annan go krokväg var som helst i Sverige, det skulle vara dubbelmoral utan dess like, eller så är min åsikt dubbelmoral utan dess like.. :3freak men låt mig fortsätta...

Kör man "en vanlig runda" längs tex Boge (eftersom det är just den vägen den här tråden handlar om) så finns ingen "press" att ta något rekord, har kört Boge många gånger per år i 16 år, och aldrig ens reflekterat över hur lång tid det kan tänkas ta. Hamnar man bakom en bil så gör man, bara vänta tills det är 100% säkert köra om, man gasar sedan på lite mer rejält där det är ont om utfarter, puttrar på i 50-60 km/h vid Ellboda, gasar sedan lite igen, men drar ner till runt 60-70 km/h när man passerar området kring Bogesunds Slott, där det finns lite utfarter och :tuttar på häst.

Lägger man sedan till tekniken att hålla sig extremt långt till höger, gena så lite som möjligt (utom då det är väldigt öppet), med en smula extra marginal för hästflickor på oväntade platser, mötande som genar mer än man själv gör (tex gasglada pojkar i små pigga bilar, som tar mer plats än hojar... :7peta ), inte ens tänka tanken småmörka i en kurva, så blir en runda på Boge ett störtskön körupplevelse med hög fartkänsla, men man sätter nog inga rekord... :död :tungan

Är väl det handlar om, egentligen, att ha en skön hojrunda, för sin egen skull eller gänget man är ute med? Är det tidtagning/rekord det handlar om, vilket är det jag gnäbbat lite om här i tråden, så blir det nog rätt automatiskt så att man börjar skära lite extra genom kurvorna, chansa lite extra ("-slippa köra ännu en runda") skippa att slå av vid Ellboda och Slottet osv, eller :confused:

Så... min åsikt, gasa där det är "säkert", ja, kan man väl göra, men börja jaga sekunder på "gata", nej, även om några erfarna överlever fina tider, så kommer det automatiskt andra, kanske mer oerfarna, som ska visa att -"jag ska nog fa...n visa dom", och så blir det ännu en hojåkare i rullstol eller en tråkig begravning, bara för att.... :(

/B -Gammal gnällgubbe...


Respekt. :Bugar

Fan, jag är 29 bast.. är det ok att man instämmer till 100% eller är det bara köpa keps och rätta in sig i gubbledet då? :rolleyes:




Edit:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tror att Benkar slog huvudet på spiken, nu kan vi låta tråden vila. Fast erfarna hojåkare kan också krocka.

Hann inte läsa ditt inlägg.
Tror iofs knappast det är färdigtjatat om detta :gnissla
 
Last edited:
Salig skrev:
Orkar inte säga mer än att detta är ganska omoget och att flertalet riktiga rr-förare med lätthet skulle slå ditt sk "rekord" om de vore dumma nog att försöka.


Ha ha klart bra inlägg :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top