Nytt rör på Gixxern (GSX-R 750 K9)

benz0s

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
GSX-R 600 elr 750
Beställde ett RLS rör från: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006...orcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1341wt_1165

och fick hem det idag. Nu sitter det på efter lite pill, blev riktigt bra tycker jag, låter riktigt grymt. Blev en hel del lättare också utan katen och den stora orginal ljuddämparen :yoparty Nu väntas bara installation av PC3 och mappning. Lägger upp resultatet från bänkningen när den är gjord (måndag).

Ett litet filmklipp, tänk på att det är filmat med en mobil, dåligt ljud dvs.
http://www.youtube.com/watch?v=yDVeHXSDBVM

Ser riktigt gött ut! Den låter riktigt arg :yoparty

När man åker flera i grupp så brukar dom andra inte ens höra sitt egna motorljud eftersom det låter så rått :D

Har samma pipa på min, fast från hotbodies, är det rakt rör ut?

Enda nackdelen som jag ser med min är att ljudet går rakt upp för att pipan slutar precis i mitten, vilket gör att det låter lite väl mycket ibland. Upplever du samma sak eller är det jag som är lite käänslig?

Man tackar, blev riktigt nöjd :D

Yes det är i princip rakt rör, orginal headers, kapade bort katen och satt på RLS röret. Du som kör med hotbodies, blev det struligt att mappa hojen och få den att gå bra? Har hört att det kan vara lite problematiskt när man kör med raka rör :va eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jo kan hålla med om att det kan låta lite mycket när man står bredvid hojen, men när jag kör så tycker jag att det låter väldigt behagligt. Iof så behövs öronproppar nu för tiden :gnissla

Man tackar, blev riktigt nöjd :D

Yes det är i princip rakt rör, orginal headers, kapade bort katen och satt på RLS röret. Du som kör med hotbodies, blev det struligt att mappa hojen och få den att gå bra? Har hört att det kan vara lite problematiskt när man kör med raka rör :va eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jo kan hålla med om att det kan låta lite mycket när man står bredvid hojen, men när jag kör så tycker jag att det låter väldigt behagligt. Iof så behövs öronproppar nu för tiden :gnissla

Hehe okej.
Vet faktiskt inte om den är mappad! Det satt på när jag köpte den, ingen aning om tidigare ägare har mappat eller ej. Förmodligen inte :va
Men den går bra, bluddrar inte eller misständer något.
Har faktiskt dålig koll på detta, måste luska lite i det! Har du bokat tid för din del? Vart ska du mappa den?

Ja, fast bredvid står man ju inte så ofta. Förutom när man ska impa på bruttorna :tuttar Ja öronproppar är en mycket bra uppfinning... :Bugar

Inte för att vara den som är den.

Men det där röret är ju bara ett svartlackat, snesågat flexrör med påsvettsat stag och avgasklämma. Finns ju på bla meckoteket för någon hundring eller har det där någon stoppning?

:näsblod

I så fall vet jag vad jag gör på jobbet imorrn :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm