Nytt nätagg

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Hade tänkt mig att köpa mig ett nytt nätagg.. sist jag köpte så blev det ett billighetsagg då jag hade inte så mkt cash. Så nu sitter det Q-tec "650 watt" i.. o det låter som fan.

Vill ha ett som e riktigt jävla tyst. Försökt att läsa lite på olika sidor, men inte fått någon uppfattning om vilka som e tysta. Behöver väl iaf ett på 400-450 watt. Så ni som har lite koll på olika agg.. ge lite förslag o till ett maxpris på runt 1000-1200kr.

Antec aggen har mycket bra kvalite och är tysta http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=42&products_id=4085 det finns billigare kanske om du söker på pricerunner typ

HIPER aggen är oxå bra, en fördel med dessa är att du bara behöver koppla in dom kablar du behöver resten kan du ta bort http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=42&products_id=4002

Sen har du TAGAN aggen, kanon kvalite http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=42&products_id=4036

Alla tre märkena här har tysta, stabila och håller mycket hög kvalite

Kan rekomendera Tagan! men tänkt på att nätagget tar mer plats på längden, vet inte om det är så på Hiper men det är så på Tagan i alla fall.

Jag har ett Hiper och det strular ibland - Datorn vägrar starta utan lägger av direkt... efter en stund, och några startförsök, så funkar det som det ska och det håller i flera veckor utan strul innan det börjar igen.

UltraMarine skrev:
Jag har ett Hiper och det strular ibland - Datorn vägrar starta utan lägger av direkt... efter en stund, och några startförsök, så funkar det som det ska och det håller i flera veckor utan strul innan det börjar igen.
Hade ungeför samma problem med mitt colemaster den vägrade starta ibland och la av ibland. Hur mycket grejjer kör du med det? för mitt problem va att den inte orkade driva allt jag hade i datorn.

Jag kör med Antec på mina servrar. Fungerar oerhört bra och stabilt..
Kan verkligen rekommendera Antec. Tagan är också ett märke jag skulle kunna använda.

didjik skrev:
Hade ungeför samma problem med mitt colemaster den vägrade starta ibland och la av ibland. Hur mycket grejjer kör du med det? för mitt problem va att den inte orkade driva allt jag hade i datorn.

Köpte ett Hiper samtidigt med ett X850XT, för att vara på säkra sidan.
Annars är en extra hårddisk det enda som är utöver det vanliga.

Moderkort, processor och ett 9800pro, har körts mer än ett år med ett "skräp"aggregat utan problem.

UltraMarine skrev:
Köpte ett Hiper samtidigt med ett X850XT, för att vara på säkra sidan.
Annars är en extra hårddisk det enda som är utöver det vanliga.

Moderkort, processor och ett 9800pro, har körts mer än ett år med ett "skräp"aggregat utan problem.

Då ska det ju inte vara några problem. Hur många watt är det på föresten?

didjik skrev:
Då ska det ju inte vara några problem. Hur många watt är det på föresten?
Men visst klarar jag mig på iaf 400 w? har 3500+ med zalman cu kylare, 4x512 ram, 6800gt 256 mb med zalman cu kylare, 2 st nec dvd-brännare, 3 st chassifläktar (2 st 120mm 1 st 80mm), fläkt på nordbrygga och en kortläsare.

Vad som oxå ska inköpas tillsammans med nätagg e, en sata disk och fläktkontroller.

Maverick skrev:
Men visst klarar jag mig på iaf 400 w? har 3500+ med zalman cu kylare, 4x512 ram, 6800gt 256 mb med zalman cu kylare, 2 st nec dvd-brännare, 3 st chassifläktar (2 st 120mm 1 st 80mm), fläkt på nordbrygga och en kortläsare.

Vad som oxå ska inköpas tillsammans med nätagg e, en sata disk och fläktkontroller.

Ska du gör för jag kunde driva 4xdiskar, am64 3000+, 6800ultra och 5 fläktar med ett 350w, du ska inte kolla dig blint på watten utan ta en kolll på hur mycket ampere nätagget klarar av med

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg