Nytt moderkort

• Thread starter Thread starter Paradoxy
  • Start date Start date

Paradoxy

Guest
Behöver ett nytt moderkort eftersom mitt nuvarande bara har två S-ATA ingångar.Och jag behöver fyra.

Krav: AGP, fyra S-ATA, några pci portar, Socket 754, amd 64, integrerat GbLAN och 5.1 ljud.

Hmm...ok, jag kikade på "butikspriser" och där finns den med (den finns listad som "i lager" i Kristianstad), men nu när jag kollade internetbutiken så finns den inte med i produktlistan precis som du säger. Verkar som man bara kan köpa den över disk, men det verkar mycket märkligt.

Kanske läge att ringa butiken om det här är grejen för dig? Sökte på andra webshoppar, men hittade den inte, socket 754 är lite "out" tyvärr.

Skalman skrev:
2679994 Hmm...ok, jag kikade på "butikspriser" och där finns den med (den finns listad som "i lager" i Kristianstad), men nu när jag kollade internetbutiken så finns den inte med i produktlistan precis som du säger. Verkar som man bara kan köpa den över disk, men det verkar mycket märkligt.

Kanske läge att ringa butiken om det här är grejen för dig? Sökte på andra webshoppar, men hittade den inte, socket 754 är lite "out" tyvärr.

Jo det är ju så. Fanns som demo-produkt på komplett, men det är bara kortet. Behöver iaf två S-ATA kablar till, till mina två nya hårddiskar som ska inhandlas.
Drivrutiner tankar jag utan problem.

Paradoxy skrev:
2680012 Plus två två satakablar för 50 kr styck.
Sen har jag 800 gig mer hdd :brynad

Kan ju prova att pruta på komplett, de vill säkert bli av med kortet. T.ex. att du köper det om du får 2 sata-kablar på köpet. Kablar kostar ju mycket mindre för butiken än för dig.

Skalman skrev:
2680024 Kan ju prova att pruta på komplett, de vill säkert bli av med kortet. T.ex. att du köper det om du får 2 sata-kablar på köpet. Kablar kostar ju mycket mindre för butiken än för dig.

Fänks for the tip!

Ska testa detta =)

varför inte satsa på en extern HDD i stället för att byta moderkort ?
finns ju sata med både usb & för lan

själv har jag en 250 gb SATA ARGOSY 350N
med anslutning till nätverk. (1650:- på multidirekt)

funkar även som server när jag stänger datan

wonderwizard skrev:
2697532 varför inte satsa på en extern HDD i stället för att byta moderkort ?
finns ju sata med både usb & för lan

själv har jag en 250 gb SATA ARGOSY 350N
med anslutning till nätverk. (1650:- på multidirekt)

funkar även som server när jag stänger datan

För lite gig, för mycket pengar :tungan
Men jag la ner alltihop. Hårddiskarna jag skulle köpa finns inte längre på den sidan :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg