Nytt MC muséeum i Sollentuna

"110 originalmotorcyklar från olika epoker och delar av världen."

Låter riktigt nice!

J-vlar i min låda, det var ingen dålig samling! Kul att det finns så pass mycket histroik i lilla Svedala! Låter som det blir en heldag för gubben och mig!

Såg ett tv-inslag från det där. Djäklar vad fina hojar de rullade in. Blir ett besök helt klart.

Samlingen i sig är fantasktisk men jag upplever alltid en sorts besvikelse/tomhet på liknande event då det är som att ta med en alkoholist på systemet!

Tror säkert att mekaniskt frälsta kan gå och titta på olika lösningar osv men personligen är jag enbart en åkare och ingen som njuter av att skruva speciellt mkt!

Tackar för tipset, missat helt =) Mailade dem och frågade ifall det gick bra att fotografera det som ställdes ut och det gjorde det :tummenupp Blir nog en vända dit imorrn innan dom hinner ändra sig på den punkten.

Äntligen lite motorkultur i höstmörkret! :tummenupp

XR:en måste jag kika på.

612.jpg

Last edited:
Dom ska få ett besök, helt klart!

Men återigen, uppenbarligen har ju dom flesta här missat det! Hur mycket har det synts i tidningar, radio osv? Kanske en 5-sekundare i radion hade vart fiffigt, typ "Nytt mc-museum i Sollentuna, googla!", och en liten notis i Metro. Annars finns ju risken att det tynar bort i skuggan av allt annat. Vi hojåkare gör inte mycket positivt väsen av oss :(

Här har finns ett annat museum också, som är riktigt bra: www.mcmuseum.se
Nu när vi ändå pratar muséer :)

Det är väl utställningen vid Rottneros Park i Sunne som har flyttat?

Var där för en 6-7 år sedan och det är klart rekommenderat att åka väg till Sollentuna.

Är väl sunnemuseet,mycket sevärt.

Tror det var svårt att få det att gå ihop om jag inte fattade fel,bättre odds i bebodda trakter.

Henrik

Om inte personen jag pratade med sade fel skall ägaren införskaffat en Desmosedicci, får väl se om det kommer en sån snart också.

/Wille

Back