Nytt lås i julklapp.

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Fick ett nytt Abus-lås till min 660 i julklapp, till min stora besvikelse så passade det inte i skivan fram. Detta e låstet som jag fick:
http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...2255204&select=0105b05&artikel=4003318334382m

Hålen i skivan va för små, kan man på något bra vis borra upp dessa? Har en äldre och större typ av Abus lås (Granit Quick 37) men ville ha ett mindre som passar bättre under sadeln.

Vad har ni andra 660-åkare för lås till era hojar?

//kN_KY

Varför inte sätta det där bak?

sanken skrev:
2692479 det bästa är att sätta det i drevet eller skivan bak. Har hört folk som har fått hojen snodd och bara har ett framhjul kvar!!!

har också hört det.. Så jag sätter alltid mitt skivlås i bakdrevet..

[Tim] skrev:
2692150 Varför inte sätta det där bak?

Testade det i skivan bak - fungerade, med va väldigt omständigt och en jobbig övning.

I drevet testade jag aldrig, men det känns som om låstet (och jag) skulle få en massa olja och skit på sej och bli kladdigt och otäckt efter ett tag.

kN_KY skrev:
2693510 Testade det i skivan bak - fungerade, med va väldigt omständigt och en jobbig övning.

I drevet testade jag aldrig, men det känns som om låstet (och jag) skulle få en massa olja och skit på sej och bli kladdigt och otäckt efter ett tag.

nog för att jag inte har samma sorts lås som dig.. men jag har då aldrig fått något klet på låset och då kör jag iprincip varje dag och kedjan är välsmord..:yoparty

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back