Nytt jobb, 28tim/vecka 19500:- +bil

sgtpepper skrev:
Du vet ju inte vad hans arbetsuppgifter är :va. IT-tekniker kan ju innebära lite vadsomhelst.

19500 kr/mån för 28h i veckan motsvarar en heltidslön (40h/veckan) på 27 857 kr. Det kan vara både väldigt lite, lite, normalt, ganska mycket, mycket eller hysteriskt välbetalt, helt beroende på vad han ska utföra för sysslor.

Jag är mest (svenskt) avundsjuk på arbetstiden, jag skulle också vilja ha 3.5-dagarsveckor nu när våren kommer och kunna köra hoj resterande delen av veckan! :)
Rent generellt, den tiden med den lönen klassar jag som bra så länge som man inte jobbar inom ett högriskyrke.

Orca69 skrev:
Rent generellt, den tiden med den lönen klassar jag som bra så länge som man inte jobbar inom ett högriskyrke.

Arbetstiden är det som jag går på. Jobbar idag 40tim i veckan, men har ganska fritt jobb. Har hand om 5 medelstora företags IT-drift, ingen telesupport, (det sköter supportavdelningen) utan handgripligen. Kan därför planera min vecka ganska bra.

Har bara jobbat på företaget i 3mån, och trivs väldigt bra. Men får man ett samtal från en VD som verkligen vill ha en, så börjar man ju undra lite...

Det sjuka är att jag ska på en intervju på måndag också, allt tack vare att man lagt ut ett CV på nätet i oktober förra året :)

Mr_White skrev:
Arbetstiden är det som jag går på. Jobbar idag 40tim i veckan, men har ganska fritt jobb. Har hand om 5 medelstora företags IT-drift, ingen telesupport, (det sköter supportavdelningen) utan handgripligen. Kan därför planera min vecka ganska bra.

Har bara jobbat på företaget i 3mån, och trivs väldigt bra. Men får man ett samtal från en VD som verkligen vill ha en, så börjar man ju undra lite...

Det sjuka är att jag ska på en intervju på måndag också, allt tack vare att man lagt ut ett CV på nätet i oktober förra året :)

Lyckost. Jag försökte också det där med att lägga ut mitt CV på internet. Gick väl sådär... Jobb överhuvudtaget var svårt att få tag på när man är nyutex. Så det hela slutade med att jag nu veckopendlar till Norge, jobbar ca 40 h/v och tjänar ~40 000 NOK/mån :banana

Grattis till jobbet!

Mr_White skrev:
Kanske va lite otydlig.
Lönen är 19500:- i månaden för 112 timmars jobb. Rätt skönt att bara jobba ca3,5 dagar i veckan. Man har ju ett liv utanför jobbet också :yoparty

Ang. bilen så ligger den utöver lönen, en C3:a inget speciellt.

Var det netto eller brutto?

Kan vi inte glädjas med Mr_White om han är glad för sitt nya jobb?
Jag tycker i alla fall att det verkar vara ett bra jobb. :mattias

Markus skrev:
Kan vi inte glädjas med Mr_White om han är glad för sitt nya jobb?
Jag tycker i alla fall att det verkar vara ett bra jobb. :mattias

Vafalls?! Har du vaknat på rätt sida idag??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT