Nytt hojspel(Tourist Trophy)på gång!!

Chronic skrev:
Eller så kan du se det som att du har ett chippat ps2 med hårddisk, femtio senasta liren nedladdade gratis rakt på hårddisken och spela de som är roligast. Kostnad typ 1500,- plus 500,- ungefär.

Köpa spel för 550,- / styck som sedan visa sig suga är tråkigt.
Jag har då inte hittat några sådana priser. De flesta tar runt 1500 för basenheten med en kontroll. Sedan verkar chippningen kosta runt 750 med montering. Hårddisk får inte plats i de nya så det blir väl extern på något vis.

Har du länkar med några priser?

Neutral
Är det inte bättre att du spar pengarna och lägger det på Playstation 3 istället som beräknas komma till vår/sommaren?

Den är bakåt kompatibel mao du kan även spela playstation 1 och 2 spel på den

KickAss_Prod´s skrev:
3 istället som beräknas komma till vår/sommaren?
Var står det att PS3 kommer till vår/sommar?? Sist jag läste så stod det att lanseringen sköts fram till 2007...

JoUh skrev:
Var står det att PS3 kommer till vår/sommar?? Sist jag läste så stod det att lanseringen sköts fram till 2007...

Stämmer, våren 2007 är det som gäller.
Sen lär väl priset ligga på dryga 5000:- :3freak

El-giganten säljer PS2 för 1079:-.

xyx skrev:
Sen lär väl priset ligga på dryga 5000:- :3freak

Det lär vara värt det priset med tanke på att PS3:an lovas vara tusen gånger kraftfullare än PS2:an. Tack vare en speciell "cell" arkitektur kommer den att ha en helt galen prestanda. Ni som är intresserade kan läsa lite om cell-arkitektur här:

http://www.blachford.info/computer/Cells/Cell0.html

För er andra kan jag citera lite:

"5 dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell."

"The PlayStation 3 is expected to have have 4 Cells."

Som sagt...galen prestanda, sen har de lovat att den skall ha allt nödvändigt inbyggt också som t.ex. hårddisk, dvd-brännare och LAN. XBOX 360 kommer att kännas som en gammal C64 i jämförelse :hihi

DrZeto skrev:
Det lär vara värt det priset med tanke på att PS3:an lovas vara tusen gånger kraftfullare än PS2:an. Tack vare en speciell "cell" arkitektur kommer den att ha en helt galen prestanda. Ni som är intresserade kan läsa lite om cell-arkitektur här:

"5 dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell."

Som sagt...galen prestanda, sen har de lovat att den skall ha allt nödvändigt inbyggt också som t.ex. hårddisk, dvd-brännare och LAN. XBOX 360 kommer att kännas som en gammal C64 i jämförelse :hihi

Dels är "1000 gånger kraftigare" så mycket marketingspeak det bara kan bli, Nintendo 64 var en gång i tiden "lika kraftfull som 10 stycken supermoderna Pentium-datorer", dels är det tämligen irrelevant.
Det handlar om vilket produktsegment vi snackar om, 5000:-+ för en spelkonsol med lite blingbling som filmuppspelning osv är (för?) mycket pengar.
Spelen blir inte 1000 gånger bättre för att maskinen klarar att rita 1000 gånger fler polygoner.

xyx skrev:
Dels är "1000 gånger kraftigare" så mycket marketingspeak det bara kan bli, Nintendo 64 var en gång i tiden "lika kraftfull som 10 stycken supermoderna Pentium-datorer", dels är det tämligen irrelevant.
Det handlar om vilket produktsegment vi snackar om, 5000:-+ för en spelkonsol med lite blingbling som filmuppspelning osv är (för?) mycket pengar.
Spelen blir inte 1000 gånger bättre för att maskinen klarar att rita 1000 gånger fler polygoner.

Visst att "1000 gånger kraftigare" är en del marknadsföringssnack, men det tar inte bort det faktum att det kommer att vara en mycket snabb spelkonsol med många fina funktioner. Sen beror spelen mycket på hur utvecklarna utnyttjar resurserna i hårdvaran. Lägger de ned tid så BLIR spelen bättre rent grafiskt, sen är det ju helt subjektivt hurvida de blir bättre spelmässigt. Jag har aldrig påstått att bättre grafik ger ett bättre spel, bara att PS3:an kommer att ha grym prestanda. Om man tittar på fakta istället för att använda sig av ord som "blingbling" så kan vi se att PS3:an kommer att ha:

Tivo-funktioner och en inbyggd DVR (Digital Video Recorder).

Det kommer att följa med en hemladdningstjänst som liknar iTunes Music Store, där man kan ladda hem film och musik.

Väldigt bra Media Center-möjligheter.

PS3:an kommer att fungera som en Location Free Player för PSP.

PSP kommer att kunna kontrollera DVR-funktionerna i PS3, och dessutom ska det gå att skicka filer mellan dessa.

Det kommer att bli PSP-liknande firmware-uppdateringar.

PS3:an kommer att ha en väldigt bra online-service.

Fler spel utvecklas i USA än tidigare trott.

PS3:an har 2xHDMI, komponent ut, komposit, digital optisk audio, Usb2.0 med mera...

Man har alltså en riktigt bra spelkonsol som samtidigt fungerar som en hårddiskbaserad dvd-spelare (kan spela in från digital-TV boxen) och som samtidigt är ett Media Center. Man kan med andra ord spara in rätt många tusenlappar om man köper "allt-i-ett" PS3:an. Jag tror många kommer att uppskatta PS3:ans mångsidighet och kommer samtidigt att känna att priset är helt överkomligt med tanke på ovanstående.

KickAss_Prod´s skrev:
Neutral
Är det inte bättre att du spar pengarna och lägger det på Playstation 3 istället som beräknas komma till vår/sommaren?

Den är bakåt kompatibel mao du kan även spela playstation 1 och 2 spel på den
Jag blev trött på att vänta, med senaste förseningen verkar vi nu vara inne i 2007 innan den kommer och priset blir mycket högt om inte Sony ska göra brakförlust, jag köpte en PS2 helt ny för 1000:-.

Att de är så sena beror till stor del på DRM-eländet, för er som inte är insatta så är Sony tillsammans med Microsoft väldigt aggressiva på att skydda sitt material. Jag har inget emot det och har inga planer på att chippa min PS2:a t ex men om man ser på vad Sony ställde till med på sina CD-skivor (Compact Disc-skiva :3freak ) som installerade virus/trojansk häst så verkar det inte så lovande att det är där de lägger så mycket tid just nu.

Jag räknar med att ha kul till låg kostnad med PS2:an i 1-2 år innan PS3 är nere på någon rimlig prisnivå.

Förhoppningsvis kan man använda tillbehören från PS2 också då jag nyss köpt Logitech's trådlösa kontroll och ratt. :)

2007 lär innebära att Sony kommer tappa väldigt mycket mark till Microsoft.
Knappast aktuellt...
Men 2007 är väl inte alls omöjligt.

"Monday's drop follows a 2.8 percent decline in Sony stock on Friday, after Wall Street stock-brokerage firm Merrill Lynch published a report skeptical of the company's next-generation console plans. It predicted that the launch of the PlayStation 3 console could be delayed by 6 to 12 months from its current spring 2006 window

However, a Sony Computer Entertainment America spokesperson was more cautious when she spoke with USA Today. "We're aiming for spring, but we haven't announced specific regions," she told the daily broadsheet. "We're waiting for [final PS3 specifications] until the last possible minute, but the launch could be pushed back if they're not decided soon."

Feb 20, 2006 1:39 pm PT

DrZeto skrev:

Frågan är ju bara om det verkligen blir så bra som det låter? Visst prestanda lär ju iallafall finnas så det räcker och blir över förmodligen men spelutvecklarna skall ju kunna använda sig av det också.

Jag läste en artikel på aftonbladet för någon vecka sen där några japanska speljournalister påstod sig ha testat PS3 och enligt dom var det inte något att bli våt i byxan av direkt. Skiljde sig inte mycket från xboxen enligt dom.

Jag kommer iallafall sitta och invänta releasen av PS3, tror den kommer att bli suverän :yoparty

Hittar inte artikeln på aftonbladet längre... :huvet

$noop skrev:
För dom som e intresserade så har jag kört detta spelet några timmar och det är riktigt bra faktiskt! Körkänslan i spelet var mycket bättre än vad jag trodde!

Till skillnad från Gran Turismo så verkar man inte köpa nya fordon utan vinna dom i en utmaning, plus att man brukar få nån hoj när man vunnit en tävling.
Man ska precis om i GT ta körkort/licenser för att komma vidare. Det finns en mängd olika inställningar som jag inte fattar ett skit av eftersom all text i inställningsmenyerna är på japanska :3freak
Man kan iallafall ändra på körställningen beroende på vilken hoj man kör vilket var ganska coolt.

Kul är det iallafall och nu väntar jag bara tills den amerikanska versionen kommer så man kan förstå vad det står överallt. :banana
har hört att dom ej ska ta hit ps3 till sverige :tungan
men ja har ett nästan oanvänt ps 2 som ja ej behöver :hihi

men polarn har ett amerikanskt fan va den surrar :D dvs ps3 an

Robin Hood skrev:
har hört att dom ej ska ta hit ps3 till sverige :tungan
men ja har ett nästan oanvänt ps 2 som ja ej behöver :hihi

men polarn har ett amerikanskt fan va den surrar :D dvs ps3 an

va :va

Vad är det du "svarar" på egentligen? Min text angående Tourist Trophy eller vad jag skrev senast?

vad menar du med att din polare har ett amerikanskt som surrar dvs ps3 an???? :confused:

Last edited:
tittade på filmklippet från spelet nu, fan va roligt det där såg ut !
en kväll med några polare & lite pilsner så har man ju räddat en kväll iaf :tuttar

Neutral skrev:
Jag har då inte hittat några sådana priser. De flesta tar runt 1500 för basenheten med en kontroll. Sedan verkar chippningen kosta runt 750 med montering. Hårddisk får inte plats i de nya så det blir väl extern på något vis.

Har du länkar med några priser?

Chip, samt även vettig hårddisklösning, kan du köpa av mig på http://www.psxcare.com/section.php?xSec=8

Kanske kan fixa en "sporthoj.com" rabatt med :-)

Här är "IDE hårddisk på PS TWO" kittet:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=383&xSec=8

$noop skrev:
va :va

Vad är det du "svarar" på egentligen? Min text angående Tourist Trophy eller vad jag skrev senast?

vad menar du med att din polare har ett amerikanskt som surrar dvs ps3 an???? :confused:

polarn har ps3 a har för mej att han har fått den från usa men va den sen kommmer i från vet ej ja sony japan??? :tungan
polarn tyckte den va hög ljud Fläckt samma me x bob 360

men på me Ljudet på max :tummenupp

PacMan skrev:
Nån som har provat Isle of Man-spelet som finns till PS2? Minns inte exakt vad det heter, men det är nåt med "TT". Är det spelet något att ha?

Jag har också testat det, tyckte det var skitskoj de första timmarna men sen när man inte ser att det inte finns mycket olika banor att välja mellan och man kan inte styla hojarna värst så var det inte lika kul. Körkänslan och grafiken är OK men det blir lite enformigt och tillslut sitter man bara och försöker wheela så långt som möjligt! :tummenner Nu har jag inte kört det på flera månader...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti