Nytt hojspel(Tourist Trophy)på gång!!

Neutral skrev:
Jag funderar på att köpa en PS2 med MotoGP4 och GT4, någon som kört de spelen? GT4 ska väl vara bra? Köper det mest för att Nürburgring är med. MotoGP 2 och 3 får inte så bra kritik här, är 4:an bättre?

Har inte spelat MotoGP 4 men eftersom de övriga är kass så ha inte några större förväntningar på 4:an. GT4 är ett kanska säkert kort.
Kolla ifall du inte kan köpa en chippad PS2 så du kan ladda ner spel istället :7peta

$noop skrev:
Kolla ifall du inte kan köpa en chippad PS2 så du kan ladda ner spel istället :7peta
Tänkte köpa en ny konsol så jag vill inte riskera garantin för att spara några hundra. Spelen är ju rätt billiga, MotoGP4 kostar 229:-.

DP skrev:
Har lite svårt att förlika mig med sådana här spel, får ingen hoj-feel av det, visst ett bilspel kört med ratt & pedaler funkar men ett hoj-spel med ratt & pedaler går fet-bort och att köra med en sån där handkontroll känns IMO muppigt, finns det inte ett fat bar styre som handkontroll????
All the features you would expect are on hand including two driving positions (desktop and lap), Grand Prix and motocross driving styles with realistic turning and leaning action, rubber-textured handles, four-way D-Pad, 11 ergonomic action buttons, one analog brake lever, one analog gas handle, one digital clutch or brake lever.

Tyvärr är den flera år gammal och jag vet inte om det finns nån modell i handeln nu.

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    45.3 KB · Visningar: 400
Orca69 skrev:
All the features you would expect are on hand including two driving positions (desktop and lap), Grand Prix and motocross driving styles with realistic turning and leaning action, rubber-textured handles, four-way D-Pad, 11 ergonomic action buttons, one analog brake lever, one analog gas handle, one digital clutch or brake lever.

Tyvärr är den flera år gammal och jag vet inte om det finns nån modell i handeln nu.

oh shit VAR FÅR MAN TAG PÅ DEN HÄRA DÅ?? :yoparty grymt!

Orca69 skrev:

Thrustmaster hade en del grymma grejor, i alla fall förr i tiden. Den där ser faktiskt riktigt seriös ut, men kostar säkert därefter...

Neutral skrev:
Tänkte köpa en ny konsol så jag vill inte riskera garantin för att spara några hundra. Spelen är ju rätt billiga, MotoGP4 kostar 229:-.

Jag har ett ps2 med GT4 och motoGP4... jag tycker personligen att känslan i GT4 är rätt så kass... men själva grejjen att skaffa licenser köpa bilar, delar o.s.v är rätt så kul. MotoGP4... jag har spelat både 2an och 3an, 4an är väl helt ok faktiskt, när man kör GP hojjar i simuleringsläget så blir det riktigt kul, knapparna på ps2 dosan är ju analoga(tryckknapparna, inte bara de två spakarna utan även själva knapparna) så till slut får man ganska bra känsla för gas/broms... gasar man för hårt i kurvorna så highsidar man direkt och bromsar man för hårt så låser man framhjulet och får smaka lecakulor...

Colin Mcrae 2005 är också ett grymt bra spel till PS2, där känslan är MKT bättre än känslan i GT4, har dock inte spelat det så mycket...

Är man fler än en så är Bomberman ett helt sjukt roligt lir, går ut på att man ska spränga upp sina motståndare i luften! Helt klart värt o testa, singelplayer är det antagligen inte så roligt, men är två eller fler så är det helt klart en höjdare.

Jag har förresten ett PS2 med en 80GB hårddisk så man kan göra "backup" på spelen man har köpt... Minskar laddningstiderna väldigt mycket också... :tummenupp

(Fan vad långt inlägg det blev...)

Jag trodde du skulle sälja något till mig då du skrev så långt. :D

Jag har bara hört gott om GT4 tidigare och om det är bra med korrekt återgivning av Nürburgring så köper jag nog en ratt. Har kollat på den här, Logitech Driving Force Pro. Borde ju förbättra känslan rejält jämfört med gamepad.

Konstigt att rallyspel alltid blir bäst och roligast. Jag tror att t ex Formel-spel och mc-spel blir antingen arkadigt löjliga eller tråkigt realistiska, det är svårt att hitta någon gyllene medelväg. Rallyspel blir roliga för att det är kul att sladda helt enkelt. :yoparty Körde mycket Colin på PC förut. Är det Colin som är bästa rallyspelet på PS2?

Bifogat

• boxshot.php.jpeg
    boxshot.php.jpeg
    12.3 KB · Visningar: 68
Nån som har provat Isle of Man-spelet som finns till PS2? Minns inte exakt vad det heter, men det är nåt med "TT". Är det spelet något att ha?

Neutral skrev:

Ja för en ps2a är ju så jävla dyr..
Några hundra? Gissningsvis finns det mer än ett lire att ladda ner..

PacMan skrev:
Nån som har provat Isle of Man-spelet som finns till PS2? Minns inte exakt vad det heter, men det är nåt med "TT". Är det spelet något att ha?
Ja jag har det här hemma. Var kul i 15 min sen insåg jag att det inte var så bra....

eisbaer skrev:
Ja för en ps2a är ju så jävla dyr..
Några hundra? Gissningsvis finns det mer än ett lire att ladda ner..
Jag ser inte riktigt fördelarna med chippningen då jag redan har en dator med alla mediafunktioner jag vill ha kopplat till TV- och ljudanläggningen. För mig är det bara piratkopieringen kvar med chippet och det känns som om det kvittar, man har ingen nytta av att ha massor av spel samtidigt då man ändå bara tycker några få är roliga. Det verkar ju gå bra att göra sig av med gamla spel så det verkar inte vara någon risk att man sitter på 20 spel varav 2-3 som man fortfarande spelar. Så resonerar jag i alla fall.

CeltaniC skrev:
Ja jag har det här hemma. Var kul i 15 min sen insåg jag att det inte var så bra....

OK, vad är det som inte är bra? Realism, körkänsla, grafik...?

Neutral skrev:
..... Rallyspel blir roliga för att det är kul att sladda helt enkelt. :yoparty Körde mycket Colin på PC förut. Är det Colin som är bästa rallyspelet på PS2?

Hittills så är Colin det bästa bilspelet jag har spelat till PS2, iaf om man är ute efter känslan... grymt skön känsla i det faktiskt... Har provat lite olika bilspel, men Colin är det som kändes bäst..

Ni som har provat på Tourist Trophy... Hur var känslan i det? Jämfört med motoGP4?

$noop skrev:
Det enda konstiga hittills är att man bara fått tävla med flygande start och mot EN enda motståndare vilket jag tycker är jävligt konstigt :va

Förhoppningsvis är det bara så i början annars är det ju faktiskt ganska kasst. Hade väl säkert gått att få reda på om jag nu kunde läsa japanska...

Läste lite om spelet på gamespot och tyvärr så är max antalet motståndare 3 eller fyra (förstog inte riktigt om dom menade att man var fyra på banan eller fyra motståndare). Anledningen är iaf att dom har gjort hojarna så detaljerade att ps2an inte klarar dra runt det med fler motståndare.

Gufo skrev:
Läste lite om spelet på gamespot och tyvärr så är max antalet motståndare 3 eller fyra (förstog inte riktigt om dom menade att man var fyra på banan eller fyra motståndare). Anledningen är iaf att dom har gjort hojarna så detaljerade att ps2an inte klarar dra runt det med fler motståndare.

Synd :( får väl hoppas att det säljer bra så dom gör en uppföljare på PS3 sen!

Nu har jag slagit till på en PS2:a i alla fall. Bara för att ha något spel att prova så köpte jag även WRC3 som jag fick billigt. Det var j-t kul men som vanligt funkar det inte så bra med handkontroll till bilspel annat än typ Mario Kart. Funderar på att köpa en ratt, visst torde ratt fungera bra till mc-spel också?

Neutral skrev:
Nu har jag slagit till på en PS2:a i alla fall. Bara för att ha något spel att prova så köpte jag även WRC3 som jag fick billigt. Det var j-t kul men som vanligt funkar det inte så bra med handkontroll till bilspel annat än typ Mario Kart. Funderar på att köpa en ratt, visst torde ratt fungera bra till mc-spel också?

Jodå, det funkar bra. Visst kan man tycka att det känns fel med ratt "på hojen", men det ger bra mycket bättre precision och känsla än att sitta och knappa på en handkontroll.

Neutral skrev:
Jag ser inte riktigt fördelarna med chippningen då jag redan har en dator med alla mediafunktioner jag vill ha kopplat till TV- och ljudanläggningen. För mig är det bara piratkopieringen kvar med chippet och det känns som om det kvittar, man har ingen nytta av att ha massor av spel samtidigt då man ändå bara tycker några få är roliga. Det verkar ju gå bra att göra sig av med gamla spel så det verkar inte vara någon risk att man sitter på 20 spel varav 2-3 som man fortfarande spelar. Så resonerar jag i alla fall.

Eller så kan du se det som att du har ett chippat ps2 med hårddisk, femtio senasta liren nedladdade gratis rakt på hårddisken och spela de som är roligast. Kostnad typ 1500,- plus 500,- ungefär.

Köpa spel för 550,- / styck som sedan visa sig suga är tråkigt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing