Nytt framlyse KTM 660

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Är det någon som vet vilket framlyse detta är och var jag kan få tag på det? (Har knyckt bilden på Blocket och nej, killen som äger den vet inte var det kommer ifrån).

Andra tips går också bra, helst i liknande stil...

Bifogat

• snyggare lyse skuren.jpg
    snyggare lyse skuren.jpg
    33.3 KB · Visningar: 326
Psychodad skrev:
Är det någon som vet vilket framlyse detta är och var jag kan få tag på det? (Har knyckt bilden på Blocket och nej, killen som äger den vet inte var det kommer ifrån).

Är det inte bara -06 lampan till KTM o Husa

Mycket möjligt att det är så, har haft lite svårt att hitta bilder som visar annat än från sidan på dom...

Bilden är nämligen på en -04

Får väl masa mig iväg och kolla på en någon dag framöver antar jag. När ljuset ändå är så enormt dåligt som det är original på 660:n så kan ju lampan åtminstone se skaplig ut, tänkte jag.

tycker de ser ut som ikea 12v lampor :rolleyes:

Psychodad skrev:

Det är inte ett Acerbis MASCHERINA BLITZ, svart utan klisterlappen?

LÄNK

//@

d1ce skrev:
Det är inte ett Acerbis MASCHERINA BLITZ, svart utan klisterlappen?

LÄNK

//@

Nej... Det är inte ett sånt. Kompisen har ett sånt lyse på sin 660 , men vet inte heller var det kommer ifrån. Satt på när han köpte den , men han är helt klart nöjd med lyset ! Lyser rejält bra mot original...som på min... :3freak

Acerbislyset är ju alternativ 2 om jag inte kan få reda på vilket det är på bilden. Finns ett till som är ganska likt:

Länk

Håller med, det är likt, men det är inte den på bilden. -05:ans har mer glas, och det går längre ner om du förstår hur jag menar. Tror dessutom det är krångligt att få dit -05:ans lykta, den har ju helt andra instrument och så vidare, och det ser ut att vara en enhet alltihop tillsammans med kåpan och lyktan. Fast visst, vill man så är ju inget omöjligt...

Tror de e pollisport! Oves Motor i Olofström har dem ivf. Har för mig att de kostar 600 pengar!!!!

Psychodad skrev:
Utveckla tack. Vad är en wsm?

En 125a
CH racing WSM tror jag den heter

Det är inte likadana lysen, men ganska lika

etgrdf.jpg

etgrqc.jpg

Last edited:
Har Polisport ngn återförsäljare i sthlm, eller finns det nån hemsida där man kan beställa denna lampa?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti