Kortfattat, TK anger inget skäl till varför inte E85 får användas. Har man rökt på igen (för att använda ett lite slitet men väl målande uttryck)?
Det som förvånar mig är att man använder samma metod som med lustgasförbudet, fast i ännu större bemärkelse. Man anger INGEN anledning till varför man förbjuder E85 som tillåtet drivmedel i tävlingsfordon utan det enda substantiella är, citat: "Som ett inlägg i debatten om önskemål från förare att använda E 85 inom tävlingsverksamheten vill TK bestämt avråda från detta."
Man rabblar sen upp en massa självklar rappakalja som att man kan få byta slangar, startsvårigheter vid kallt väder och avgaskrav från tillverkarna. Vad är det vi redan inte vet om E85 som TK vet? Sedan NÄR behöver man göra ett CO/NO-test på en Funnybike?
E85 (eller ännu hellre E100) som tillåtet drivmedel inom dragracing skulle vi få Greenpeace att jubla och George W Bush att gråta. Tävlingkommittén verkar inte alls veta vad man ska tycka, bara att man ska förbjuda.
Starkt jobbat Rolf.
Okej, det finns ju en fall-back, dvs till metanol... fast då lär man köra Funnybike. Hm, eller använda sig av en vatteninsprutning (med inblandning av etanol, typ en sissådär 95%).
Nu fick vi iaf veta var det blå skåpet ska stå i god tid att man kan lugnt smida vidare under vintern och våren i lugn och ro.