Nytt forumscript

Avatarerna funkar ju fortfarande inte.
Texten över inläggen i det svarta fältet kanske ska va i en annan färg än svart.
Sen kvarstår frågan om varför man måste aktivera "Snabb svar"?

Vill inte klaga eller så, men det känns som om den nya versionen inte riktigt är klar för att användas.

cbjorkman skrev:
Nope, innan fick jag alltid en ny fräsch lista med de senaste inläggen när jag reloadade.
Jag håller med. Numer uppdateras inte listan.

Nitrous skrev:
Samma problem för mig med utloggning hela tiden.

Och Lillkillen Swedie satt här för några timmar sen och skyllde på att felet var i min dator, tsssssss... stryk ska du ha Swedie.

Skönt o höra att fler har samma strul :banana

/Nitrous

Problemet försvann när jag tog bort den gamla cookisen som fanns i min dator.

cbjorkman skrev:
Varför försvann informationen om vilka och hur många som browsar ett forum?

Tycker det var intressant å bra att se...tillbaks omedelbums!

Och jag vill se dem i alfabetisk ordning och inte hullerombuller.

• Saknar navigationslisten som berättar var man är.
    Denna alltså:
    > Allmänt Snack > Övrigt kackel - offtopic, roliga historier och kul grejer > Datorcentralen >

Den syns bara om man går in på ett inlägg nu..
    Endast den jag använder för att hoppa mellan forumen, nu måste jag först gå in på ett msg för att "backa" i forumet. Använder mao inte Selectlistan längst ner.

• Sen fattar jag inte något alls av snabbsvar, var i hela friden man ska klicka för att låsa upp den... Jo.. sen tror jag nog att det heter "Snabbsvar" och inte "Snabb Svar"

• För min del tycker jag hellre att istället för Bläddringen mellan föreg och nästa tråd, så kunde det istället visa Nästa/föreg sida i trådar med fler än en sida. Ska det vara kvar tyckte jag såg att det stod näst istället för nästa.

• Bläddringen till nästa sida i flersidorstrådar, placera bättre. Om någon postat en bild eller på annat vis gjort tråden för bred, så syns det inte att det finns fler sidor förrens man scrollat åt sidan.
    Kanske centrera istället? Kanske i en ny "td" under där den är just nu med tydligare föreg och nästa sida pilar? (Berör lite samma som ovan),

Last edited:
Ash byt tillbaka så man ser vad folk skrivit under! Orka gå igenom en hel lista för att se vad som är skrivet i en tråd..

@Madhonda: Mellan "Redigera" och "Svara" längst nere till höger på varje inlägg finns en liten symbol som ser ut som ett dokument med en pil. Trycker man på den aktiveras snabbsvar.

Jag saknar klickbar sökväg.

EDIT Nu fanns det visst,,,. :rodnar

Men då saknar jag att man kan klicka på där man redan är för att uppdatera. :brynad

Last edited:
Nu saknar jag en sak som fanns imorse....
i sin PM lista....det att man akn "tracka" PMen man skickat....vart har det tagit vägen???

Det går fortfarande seegt. Jag trodde först att det var min dator/förbindelse som sög, men när jag öppnar andra sidor så öppnar dom blixtsnabbt. Det verkar vara mer data som skickas fram och tillbaka nu.

Du och Nitrous fick ju fart på serverburken till slut. Kan det vara samma problem igen?

vet på sätt o vis vad det är.. men igentligen inte... det tar 1 dag eller så innan den segar ihop.. kan oxå vara nån järla hacker oxå som muppar sig.

Ska pröva att köra en optimize på alla PHP kod.
Jag står fast vid att V-Bulletin är ett fulhack och ingen proffs-kod.

Nu kommer det även "server to busy" rätt ofta. Vetefan vad nya forumet gör för att suga ur all CPU-kraft.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Nu kommer det även "server to busy" rätt ofta. Vetefan vad nya forumet gör för att suga ur all CPU-kraft.

Det kan du lösa genom att mekka om MaxClients i apache-config ju. Det gör ju dock att apache kommer dra igång fler servrar och dra mer minne/cpu. Så folk kommer slippa 'server too busy' men det kommer inte att gå speciellt fort.

Last edited:
Mmm, jo jag vet. Det är det jag testat nu men det hjälper inte. Det nya forumet verkar ha en förmåga att dra igång alldeles för många httpd-trådar som lämnas o.s.v. .
Tror att det är läge med nån som är grym på att optimera Apache och Msyql att få pejla in läget , någon ?

/Nitrous

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...