Nytt forum behövs - Körkort!

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Vi är många som haft hjälp av trådarna Körtkort 2005 och Körkort 2006, men det är ju ganska svårt att hitta något i dessa mastodont-trådar. Jag uppmanar admins att skapa ett specifikt körkort-forum där folk kan fråga saker, dela med sig av tips, framgångshistorier, icke-framgångshistorier etc.
Då blir det hela sökbart på ett annat sätt!

Vad tycker ni? :)

Rojep skrev:
2186104 Vi är många som haft hjälp av trådarna Körtkort 2005 och Körkort 2006, men det är ju ganska svårt att hitta något i dessa mastodont-trådar. Jag uppmanar admins att skapa ett specifikt körkort-forum där folk kan fråga saker, dela med sig av tips, framgångshistorier, icke-framgångshistorier etc.
Då blir det hela sökbart på ett annat sätt!

Vad tycker ni? :)

Instämmer .. en egen forumdel vore töpp

Risken är väl att vi/dom som redan har kortet inte kommer hänga i en sån forumdel så mycket? Chansen att få ett vettigt och insatt svar minskar rejält då, tror jag...

Lord Adrian skrev:
2186113 Risken är väl att vi/dom som redan har kortet inte kommer hänga i en sån forumdel så mycket? Chansen att få ett vettigt och insatt svar minskar rejält då, tror jag...

Du har en poäng där. Samtidigt så tror jag att många med körkort rätt o slätt struntar i att läsa dessa trådar ändå.
Dom mest relevanta svaren/tipsen kommer nog oftast komma från folk som tagit kortet rätt nyligen, eller folk som tex precis har fått kläm på krypkörningen eller vad det kan vara. Dessa folk kommer hänga i forumet ändå.

Om man söker på exempelvis krypkörningstips så finns det mycket att hämta i dessa trådar, men omöjligt att vaska fram detta ur 124 sidor inlägg (körkort 2005).

Istället, gör en tråd där alla trådar som finns om att ta körkort samlas. Jag kan göra tråden till en "sticky" så att den syns högst i listan på trådar hela tiden.

Swedie skrev:
2186209 Istället, gör en tråd där alla trådar som finns om att ta körkort samlas. Jag kan göra tråden till en "sticky" så att den syns högst i listan på trådar hela tiden.

Låter bättre.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back