Nytt farthinder

OM man håller hastigheten så blir de inga problem. Jag tror inte de kommer dyka upp på 70-vägar, troligtvis som alla andra farthinder lär de placeras eller ersätta farthinderna på tättbebyggda områden och 30-vägar.

Var också lite fundersam först men som Serenity skriver så dyker de säkert bara upp på 30 och 50-sträckor och på dessa sträckor ser jag inget problem med detta.

Livsfarlig kan den ju inte va, kanske aningen otrevlig. Har du aldrig kört grusväg med sporthoj? Ju snabbare man kör ju mindre känns ojämnheterna.

...och jag gillar det inte alls, det där luktar ju vurpa om någon är oberedd.

Vad är spelreglerna, missar man en skylt (det är ju faktiskt inte alla som åker för fort med flit) så skall man riskera att få käka grus? :va Kan ju vara lite extremt kanske?

Färdig fallgrop om man har polisen efter sig, man kör bara vid sidan med hojen och polisbilen försvinner ner i den... :hihi

Skojar ni?
ähh va fan kör över en unge istället, lätt hänt när man inte är uppmärksam....

Ni ser juh dessutom på bilden vilken enormt hål det blir när den aktiveras( säkert 3 cm djup fall.....)

Och detta händer när ni själva kör för fort!

Kanske dags att öppna ögonen att mc kollektivet inte är en ängel som ska klara sig undan allt alltid.

Ja och pricken på i:et är lite dieselspill. Slät metall + vatten + olja/diesel.... intressant är hur en del säger att det är ofarligt.. :va

Som artikeln säger så har detta redan prövats i Linköping & vad jag vet så har ingen olycka skett här. Farthindret sitter på en 30 sträcka & jag har nog kört betydligt fortare än 30 där utan att jag känt något. Tror att det sitter något i asfalten strax innan som mäter din fart, den kanske inte funkar på en mc? Eller så har jag kört i mitten av den & missat dem.

hade varit roligare om dom öppnade uppåt istället
Det hade dom ett på prov i Västertorp ett tag, med en "fartkamera" som kände av om man körde över 30 km/h och höjde upp en bred platta en dm ungefär.
Det roliga var att den siktade rätt långt bort, så om någon närmade sig hindret i 25 blås och man snabbt närmade sig denne bakifrån så fick dom sig ett hopp.
Jätteroligt :hihi

Det här verkar dumt och vansinnigt, slöseri med skattepengar. Vad är det för fel på en vanlig vägbula om det nu är 30väg vi snackar om? Gärna en sån där fyrkant som man lätt kan köra runt med mc.

Det här verkar dumt och vansinnigt, slöseri med skattepengar. Vad är det för fel på en vanlig vägbula om det nu är 30väg vi snackar om? Gärna en sån där fyrkant som man lätt kan köra runt med mc.

Du kan köra runt detta farthinder också :tungan

Det roliga är att geekarna som testat denna säkerligen gjort det under optimala förhållanden i ett labb och på sommaren utomhus. På med lite olja, löv och en skvätt duggregn så får vi se hur många som går omkull på den.

Ni är såna dramaqueens! Tänk om det ligger ett bananskal på vägen då lär ju hela hojen explodera och ni flyger till månen.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back