Nytt försök till reggbesiktning. Fråga gällande däckdimensionerna

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Som vissa utav er vet så har jag försökt få min Husaberg LV reggad ( E reggad sedan tidigare) Har nu vad jag tror är alla papper som skall till. COC, typintyg, vägningspapper, intyg om återställande av motorn ifrån både en verkstad och av husaberg själva och nu ett återställningsintyg gällande hela cykeln. Detta sista som jag haft besvär med tidigare så nu hoppas jag det skall gå.
Hojen skall alltså LV reggas med hjälp av ett COC intyg och som sagt så är det en "återställning" (fråga mig inte varför då den aldrig varit LV reggad tidigare) som det heter till sitt COC typgodkända utförande. Undrar då om jag kan åka in med fel däckdimensioner till registreringsbesiktningen i kombination med intyg som påvisar att hojen är i fullt originalskick? Det säger emot sigsjälv lite trots att jag vill ändra däckdimensionerna i papprerna till 17".
20060127422b.jpg

pict3511b.jpg
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
UrbanTiger skrev:
2460882 Regga den mot det typintyget som du hatr med orginalhjulen istället. Är det inte onödigt att hälla grus i det egna maskineriet 20 meter före mål ?
Om du sen åker runt med 17" så är väl det värsta som kan hända att du får en ombesiktning. Är väl i alla fall bättre än att åka på gatan med E-reggat.
Ev. kan det kanske gå att typa om den till 17" när den väl är inne som LV, vet inte ?
Det är ju det isf som händer om man blir stannad med fel dimensioner att man får körförbud och reggbesiktning mot de nya dimensionerna.
Det går i varje fall att regga den 2ggr, först LV och sen mot de nya dimensionerna men det är onödiga utgifter om det går på en gång så att säga. Ska ringa till VVs support, men de har haft såååå fel förut när det väl gällt så jag ringer även bilprovningen dit jag ska se om jag får något vettigt svar.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Det ville sig inte :( Får tyvär inte registrera om hojen med 17" hjulen utan extra intyg på att det isf skulle innefattas av COC godkännandet vilket blir svårt.
Frågade om jag kunde göra detta i efterhand men fick till svar att INTE pågrund utav att det finns ett helfordonsgodkännande i grunden.
Bilprovningens tekniska support jag pratade med i ärendet. Har någon någon annan information så hojta. Vore soft att ha "rätt" dimensioner i reggbeviset men det är inte nödvändigt. Är det bara bökigt så är det inget alternativ.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det kanske går bättre via SFRO, typ att du påstår att bakdämpare och framgaffel och hjul är ändrade och gör en registreringsbesiktning som ombyggt fordon? Eller det kanske inte heller går om man har ett COC i grunden?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Piteå skrev:
2466660 När blir det nytt regförsök då?
Blir nästa måndag.. Den 25e så nu får ni hålla tummarna riktigt hårt!. Jag hade velat ha lite flyt för en gångs skull. Måste reggbesiktiga nu i vilket fall då hojen är under pågående registrering så har jag körförbud, skulle inte LV regg fungera så ber jag bara om att få den E regg igen så körförbudet upphävs.
Suttit och pillat med det mesta nu ikväll så nu sitter endurohjulen på men elen måste också funka tills registreringen, händer ju att en och annan sak inte är som den skall men nu är det bara helljusindikatorn kvar och på tisdag monterar jag dit strypningarna. :tungan
Undra om hojen är körbar på 10kw med 2 kuggar + fram. :va
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Har nu satt dit strypningarna igen men hojen startar inte. Något är det helt klart med bränsleblandningen. Kanske behöver en ventiljustering göras. Bara en sak att jag inte minns hur tomgång och luftskruv var inställda sist den var strypt. Annars sitter alla "strypta" munstycken i förgasaren nu, passade på att byta alla packningar i förknasaren också. Sketans också, orkar inte med något strul nu.
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Jag är imponerad att du orkar kämpa vidare med dendär hojen. Hoppas det löser sig på nåt sätt.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Leffe skrev:
2470602 Jag är imponerad att du orkar kämpa vidare med dendär hojen. Hoppas det löser sig på nåt sätt.

Håller med. Som du har kämpat med den där hojen så förtjänar du att få den lv-reg. Lycka till.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Blip skrev:
2470609 Håller med. Som du har kämpat med den där hojen så förtjänar du att få den lv-reg. Lycka till.
tackar tackar..
Skruvade in blandningskruven idag ett halft varv och höjde tomgången lite men den startade inte ändå. tänkte ta loss stiftet men finns ingen hylsa som går lirka in. Får gräva upp den gamla jag haft tidigare (nerpackad då jag flyttar snart). Gnista var det när jag provade ett annat stift i af, startgas och om inte annat bogsering imorgon. Helljusindikatorn annars helt fungerande nu så vad jag vet är det inget mer än montera backspeglar kvar när hojen väl startat. :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Satt och grävde igenom lite gamla trådar i försök om att hitta en liten grej. Kom över denna tråden och såg att jag inte hade skrivit slutet. Kanske har jag gjort det i en annan tråd någonstanns. Men så alla vet så gick hojen igenom reggbesiktningen, 2 dagar innan jag flyttade till Brasilien i slutet på september förra året. Körde den lagligt till vinterförvaringen. ;)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top