Nytt Försök : Mariestad !

Efter ett sabbatsår med bara grusåka och småbarn (blev pappa i våras) så ska det åkas asfalt igen till våren.
McKompaniet fick släppa till en Suzuki SV 650 med rykrör så med lite tur så ska jag nog kunna synas i Mariestadstrakten sommaren 2008.

Tills dess har'e bra:tummenupp

Efter ett sabbatsår med bara grusåka och småbarn (blev pappa i våras) så ska det åkas asfalt igen till våren.
McKompaniet fick släppa till en Suzuki SV 650 med rykrör så med lite tur så ska jag nog kunna synas i Mariestadstrakten sommaren 2008.

Tills dess har'e bra:tummenupp

Woohoo tråden lever:tummenupp

ja drar igång om nån vecka eller två om det inte regnar för jävligt:yoparty

Nu är det ju en del hojar ute och åker. Låg idag bakom en röd VTR med sämsta miniblinkerserna någonsin, börjar ditt regnr på RSJ tycker jag du skaffar ett par tydligare så du slipper en tant i ryggen :P

Vår!

Nu är det ju en del hojar ute och åker. Låg idag bakom en röd VTR med sämsta miniblinkerserna någonsin, börjar ditt regnr på RSJ tycker jag du skaffar ett par tydligare så du slipper en tant i ryggen :P

Hallå gott folk! Verkar som värmen börjar komma på allvar. Hoppas på en bättre säsong vädermässigt än förra året. Någon som ska åka båge till Mc-Kompaniets öppethus till helgen?

Hallå gott folk! Verkar som värmen börjar komma på allvar. Hoppas på en bättre säsong vädermässigt än förra året. Någon som ska åka båge till Mc-Kompaniets öppethus till helgen?

Tja, aa nu närmar sig säsongen rejält o det bör ju bli mkt bättre än förra året,
kan la knappast bli sämre iaf..:D
Ja åker hoj om ja mot all förmodan hinner få hem allt o få ihop hojen, vart lite "justeringar" när ja ändå rev skiten nu..hehe..
Men det blir kul o se va min österikiska knarr pallar med sen iaf..:yoparty
Nä, dags o dra o hämta lite paket med kul grejer till hojen:tungan

Ska försöka få ordning på hojen så man kan ta en sväng dit.
Får be någon ha jour med bil å kärra:hihi

Ska försöka få ordning på hojen så man kan ta en sväng dit.
Får be någon ha jour med bil å kärra:hihi

Haha inte bara jag som har hojen i molekyler då?:D
Fick iaf min nya kam idag+ lite annan skit så det börjar närma sig, ska bara få hem toppen oxå..:yoparty

Den har varit i molekyler men är ihop och provkörd men hade lite problem, förmodligen bränsle. Behöver ut och köra in nya kolvarna lite innan bänkning.

Haha inte bara jag som har hojen i molekyler då?:D
Fick iaf min nya kam idag+ lite annan skit så det börjar närma sig, ska bara få hem toppen oxå..:yoparty

Sicket gött väder det har varit sista dagarna. Igår blev det årets 3:e tur.
Gjorde drygt 10 mil innan det började bli väl kyligt om juvelerna. Hoppas på mycket sol i sommar.

Oljan bytt: Check
Sitsen tjärad: Check
Stövlar köpta: Check
Ledig: Check

Idag blir det premiärtur :D

Jag har så sakteliga börjat komma igång.
I söndags blev det en 15-mila grustur och på fredag ska jag hämta gathojen på MC-kompaniet, sen är det bara att börja köra in.

Tack för den trevliga resan till Skövde Big D och Firetwin!
Synd att den löjliga rosa tröjan Big D skulle ha var slut :( :tuttar

:hej var det ni som stod parkerade vid sandtorget i skövde runt kvart i sex i går. Jag o pathfinder såg Er när vi gick hem in genom porten vid American Pizza, hade dock lite bråttom, vi lovar att stanna till nästa gång :)

Last edited:

Japp det var riktigt gött att köra årets första sammåkning. Det var ju typisk
att tröjan som vi hade åkt ända från borås för att köpa var slut :tungan .

Det stämmer att vi var parkerade på Sandtorget.

Hejhopp på er! hur blir de m BIKE- dagarna i år, någon som är sugen på att åka dit o titta lite, vart ju en trevlig sväng förra året!

:hej var det ni som stod parkerade vid sandtorget i skövde runt kvart i sex i går. Jag o pathfinder såg Er när vi gick hem in genom porten vid American Pizza, hade dock lite bråttom, vi lovar att stanna till nästa gång :)

Självklart parkerade vi på första parkett på Sandtorget, man vill ju synas!

Kom fram flera trevliga filurer och pratade hoj, Skövde kanske inte är så illa som alla säger :va

På återseende!

Hejhopp på er! hur blir de m BIKE- dagarna i år, någon som är sugen på att åka dit o titta lite, vart ju en trevlig sväng förra året!

Tjena Fladdermusen!

Det tycker jag absolut vi ska dra ihop ett gäng. Vi får kika på det lite närmare.
Det är väl sista helgen i April om jag inte missminner mig. Var riktigt gött förra året. Blev ett stadigt gäng som åkte :yoparty

Jag hämtade min SV650 hos MC-Kompaniet i fredags och klippte nästan 30 mil i helgen.
Tycker att SV'n är en ganska trevlig hoj för vad den kostade.

Jag har funderat på en resa till Trollhättan lördagen den 26'e om vädret är någorlunda och jag får permis från familjen. Vill någon hänga på så är det bara att ropa, jag kör dock någorlunda lagligt på större vägar då jag är beroende av körkortet så vill ni bomba 200+ hela vägen så kan vi synas där istället.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!