Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
IMG_0754.jpgIMG_0755.jpg

Så ser min motorcykel ut ;) Åker gärna med någon när de blir finare väder;D Om ni är på lekhumör då för de är ju ingen sporthoj direkt :D
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Vad är de stlk för på dom fälgarna ?

Fram fägen är 17x2,5 och bak är 17x3,5 eller 3,75.
Skivor och drev har jag också, fast det blir ju endel pill med axlar, distanser och bromsoksadaptrar.


Men du kan få dom för 2000 om du vill.
 

Bifogat

  • DSC00672.JPG
    DSC00672.JPG
    163.9 KB · Visningar: 44

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
motard.jpg
Är det ingen mer som åker motard? Gärna oreggat med så jag slipper känna mig som en flykting :D Vore sjukt kul att åka ett par stycken någon gång. :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kan hända att jag gör dig sällskap snart. En oreggad CR500AF snart körbar hoppas jag :)

Nån mer än jag som får kalla kårar av trafiksituationen på bilden ovan?
Om gröna lastbilen svänger ut vänster mot dig, vart väjar du då? Trottoarkant och räcke till vänster, skåpbil till höger. Illa vald omkörning kompis. Glad att du kunde posta bilden så här i efterhand :krama
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Kan hända att jag gör dig sällskap snart. En oreggad CR500AF snart körbar hoppas jag :)

Nån mer än jag som får kalla kårar av trafiksituationen på bilden ovan?
Om gröna lastbilen svänger ut vänster mot dig, vart väjar du då? Trottoarkant och räcke till vänster, skåpbil till höger. Illa vald omkörning kompis. Glad att du kunde posta bilden så här i efterhand :krama

Nejnej du kan vara lugn ;) Åker den vägen varje dag och lastbilen har stått där så länge jag minns ;) Såg den även innan jag körde om ;) Ska se om ja kan bjuda på en till bild ;)

Edit:motard2.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Aha. Dåså. Bra att ha stenkoll om man ska stunta i stan. Utfarter och övergångställen kan påverka en mummawheelie väldigt negativt :crash
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ne fan, då jag använder kortet i jobbet och har en dotter på 9 månader så kör jag lugnare än dom flesta :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Fan grabbar ni som var nere i Alperna och härjade loss förra sommaren.

Vad kostade rummen utmed vägarna per natt ungefär?

Sitter ju och planerar för fullt här men måste veta ungefär hur länge jag har råd att vara borta innan jag bokar autozug.
Finns ju jäkligt billiga biljetter om man bara kan vara borta en dag mer eller mindre och prickar in spezialerna.

Och angående tåget, vad fanns det för faciliteter? Kollar ju såklart på allra billigaste biljetten för att ha råd med fler mil på goa vägar.
Som snarkande nattarbetare så sover jag igenom det mesta så att sova fler i samma rum är inget problem. Men dass och ett handfat för lite tandborstning kan ju vara skönt att ha på tåget. Man tvingas ju trots allt känna sin egen andedräkt när man har hjälm på sej :p
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kan hända att jag gör dig sällskap snart. En oreggad CR500AF snart körbar hoppas jag :)

Nån mer än jag som får kalla kårar av trafiksituationen på bilden ovan?
Om gröna lastbilen svänger ut vänster mot dig, vart väjar du då? Trottoarkant och räcke till vänster, skåpbil till höger. Illa vald omkörning kompis. Glad att du kunde posta bilden så här i efterhand :krama

Gjorde en liknande wheelie för många år sen, skillnaden var att jag 'valde' att braka genom ett staket & in i en trädgård.
Ser ut som att du har kul Biddarn!
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Goffe,
pratar vi om samma GR? inte han från sthlm. Jag syftar på den tecknade som är spelfilm med Nicolas cage som
Ghostrider.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gah, va fan med de här vädret så blir de ju varken nån MX eller gathoj åkande.. trodde vi hade lämnat detta skitväder bakom oss... Ser man på veckan överlag så lär de inte bli bättre, kanske inte så mycket mer snö men kallt och djävligt... :huvet :gnissla

Fram fägen är 17x2,5 och bak är 17x3,5 eller 3,75.
Skivor och drev har jag också, fast det blir ju endel pill med axlar, distanser och bromsoksadaptrar.


Men du kan få dom för 2000 om du vill.

Tja har lite följdfrågor i så fall, beroende på hur jobbigt de blir på svaren så kanske man kan göra en deal... Hur bred är navet ? Var där de för diameter på hålen i navet där hjulaxeln ska igenom ?!

Måste mäta och jämföra lite med CRF:n, man kan alltid hoppas på att de är nogorlunda lite jobb för att få de och passa. :tummenupp

Är det ingen mer som åker motard? Gärna oreggat med så jag slipper känna mig som en flykting :D Vore sjukt kul att åka ett par stycken någon gång. :hihi

Jobbar på de, fördelen med att de blev lite sämre väder är att de ger en lite extra mektid... :D
Så blir vi nog 3st oreggade Hondor ute på vägarna.

Hahaha ;D http://www.blocket.se/orebro/Kompletta_motardhjul_till_Honda_crf_450_mfl_39495673.htm?ca=17&w=3
Där har du ;) Så kan vi ut och leka tillsammans sen. Filmade lite idag så kanske kommer en liten film någon dag :) Kan ju säga att ja är osäker på om jag kommer skicka på crosshjulen något mer :banana

Snackat med honom och gett han ett bud så får vi se vad han säger...

Sen får jag se över ljuddämparen på CRF:n med som de är nu så låter den som FAN, skulle vilja ha den lite tystare så man inte sticker ut SÅ mycket...
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag kan ju säga att jag packade om min ljuddämpare på crossen och de lät inte mycket mindre för det :/
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja vet, har packar om min med... Men de kanske finns andra tips om hur man får dom tystare...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top